فوتبال ایران در هفته بیست و نهم لیگ برتر شاهد بازی های حساسی در انتهای جدول است. تراکتور با تساوی هفته گذشته مقابل دیگر نماینده شهرتبریز معمای قهرمانی راپیچیده تر کرد.
پیروزی نفت تهران موجب شد تا این تیم هم امتیاز با تراکتور و با تفاضل گل کمتر در مکان دوم قرار بگیرد. سپاهان نیز در بازی خارج از خانه استقلال خوزستان را شکست داد و بهمراه نفت جدی ترین رقیب تراکتور در کسب مقام قهرمانی بشمار می آیند.
بازی دشوار و حساس تراکتورسازی مقابل استقلال در تهران آخرین امید تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی برای قهرمانی است.
در حال حاضر مهمترین مدعی قهرمانی سپاهان است.نفت در بازی پایانی حریف مستقیم تراکتور است و همین موضوع شرایط را برای قهرمانی این دو تیم بسیار سخت خواهد کرد.
در انتهای جدول رقابت به مراتب دیدنی تر از صدر جدول است. راه آهن، پیکان، استقلال خوزستان، ملوان و حتی گسترش فولاد خطر سقوط و بازی پلی آف را حس می‌کنند.
با توجه به شرایط جدول تمامی دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ از حساسیت‌های خاصی برخوردار است.در پایان این هفته به احتمال فراوان سرنوشت تیم‌های سقوط کننده مشخص می شود.
تمامی امیدهای امیر قلعه نویی برای کسب سهمیه آسیایی به این بازی بستگی دارد. تساوی و یا شکست به معنی خداحافظی کامل از آسیا است.
صرف نظر از این موضوع امیر قلعه نویی به هیچ عنوان نمی خواهد پیش از داربی استقلال وارد بحران جدیدی شود. به همین دلیل شرایط برای تراکتور بسیار دشوار است.
تراکتور اگر بتواند بر شرایط روانی این بازی غلبه کند از لحاظ فنی توان برتری مقابل استقلال را دارد. حضور تیموریان و ضربات ایستگاهی تراکتور نقطه قوت این تیم است.
در مقابل، ضعف مدافعان میانی تراکتور و حرکات فردی جاسم کرار تمامی امیدهای استقلال در این بازی سرنوشت ساز است.
نفت پس از شکست سنگین در لیگ قهرمانان آسیا در تهران مقابل صبا قرار می گیرد. دیدار دشوار این تیم مقابل العین مطمئنا موجب خستگی بازیکنان نفت شده است.
اگر منصوریان بتواند بازیکنانش را از لحاظ روانی و فیزیکی برای این بازی آماده کند توان برتری مقابل صبا را دارد.
صبا از معدود تیم‌های است که نتایج بازی‌ها تاثیری در سرنوشت این تیم ندارد.نبود انگیزه کافی در بین بازیکنان صبا در نتیجه بازی بسیارتاثیرگذار است .
نفت مسجد سلیمان بدون تردید یکی از شایسته ترین تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران است که متاسفانه به لیگ یک سقوط کرد.
شاگردان مکوندی در این دیدار تنها به دنبال کسب اعتبار هستند و همین موضوع کار سپاهان را در مسجد سلیمان دشوار می‌کند.
پریرا در کنار محرم نویدکیا تمامی امیدهای فرکی در این بازی هستند. نفت همواره بدنبال ارایه بازی تهاجمی است در این صورت فضای کافی در اختیار خلعتبری، شریفی و پریرا قرار می گیرد تا بتوانند باحمایت نویدکیا دروازه نفت را تهدید کنند.
ذوب آهن بهترین تیم نیم فصل دوم لیگ ایران نمی‌خواهد به هیچ عنوان حضور خود در آسیا را به اما و اگر بسپارد.
کسب رتبه چهارم حضور این تیم در لیگ آسیایی را تضمین می کند. در صورتی که ذوب آهن مقام چهارمی خود را تثبیت کند به رغم شکست احتمالی در فینال جام حذفی کسب سهمیه آسیایی آنان مسجل می‌شود.
ملوان در صورت شکست به منطقه سقوط بازمی گردد. ملوان در بازی گذشته گلی دریافت نکرد که نشان از ترمیم خط دفاعی این تیم است.
ذوب آهن شانس بیشتری برای پیروزی دارد اما فیروز کریمی با تجربه فراوان خود برگ برنده ملوان در بازی روز یک شنبه است.
فولاد امسال درس بزرگی به فوتبال ایران داد. اضافه شدن جوانان با کیفیت به ترکیب این تیم نشان از کار اصولی و حرفه ای در ساختار این باشگاه است .
بهمن جهان تیغ جوان تازه وارد فولاد نمونه ایی از ابن جوانان است. فولاد امسال با مشکلات فراوانی روبرو بود اما هنوز یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیایی است.
پیروزی در این دیدار و عدم نتیجه گیری ذوب آهن، فولاد را به آسیا می رساند. پدیده نیز به مانند صبا انگیزه ایی برای ادامه مسابقات ندارد.
مشکلات مالی شرایط پدیده را کاملا تحت تاثیرقرار داده اما مرزبان به رغم تمامی مشکلات توانست این تیم را در لیگ حفظ کند.
چاگو هافبک میانی فولاد تمامی امیدهای اسکوچیچ در میانه میدان است که با پاس‌های طلایی خود مهاجمین فولاد را در موقعیت گلزنی قرار می دهد.
مجید جلالی سرمربی سایپا از شرایط داوری اصلا راضی نیست. جلالی معتقد است اشتباهات داوری موحب شده تا سایپا نتواند به آنچه سزاوارش است دست پیدا کند.
جلالی دوست ندارد در آخرین روزهای مربیگری اش در سایپا دوباره شکست را تجربه کند. استقلال خوزستان نیز شدیدا به سه امتیاز بازی نیازمند است.
شکست و یا حتی تساوی استقلال خوزستان را به لبه پرتگاه می کشاند .در ترکیب استقلال سیدصالحی بیشترین انگیزه را دارد.
سیدصالحی در نیم فصل دوم از سایپا به استقلال خوزستان اضافه شد.
جلالی اعتقادی به سید صالحی نداشت و بازی روز یک شنبه بهترین فرصت برای این بازیکن است تا نه تنها خود را به جلالی ثابت کند بلکه فرشته نجات ویسی نیز شود.
پرسپولیس در دو بازی گذشته به پیروزی رسید و تا حدود زیادی توانست از شرایط بد خود فاصله بگیرد.
بازی مقابل گسترش فولاد به نوعی بازی تدارکاتی این تیم محسوب می شود تا خود را برای دربی بزرگ پایتخت آماده کند.
اما گسترش فولاد نیاز به پیروزی دارد تا کاملا از منطقه سقوط خارج شود.
دو تیم چهاردهم و پانزدهم جدول فینال تیم‌های انتهای جدول را برای بقا برگزار می کنند.
تساوی هیچ کمکی به دو تیم نمی کند به همین دلیل شاهد بازی بسیار حساسی از این دو تیم خواهیم بود.
پیروزی راه آهن در بازی گذشته امیدهای این تیم را برای بقا زنده کرد و از لحاظ روانی نیز اعتماد بنفس بازیکنان این تیم را دوچندان کرد.
پیکان با شکست مقابل پرسپولیس ناکامی هایش همچنان ادامه دارد.
تنها نکته برتری پیکان در این بازی حضور بازیکنان باتجربه ایی همچون رحمتی،نصرتی و ساموئل است که ممکن است در این شرایط حساس به کمک مرفاوی بیاید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: