تیم ملی فوتبال کشور نخستین رقابت راه‌یابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را با سوریه انجام می‌دهد.
در قرعه‌کشی این رقابت‌ها، افغانستان در گروه E بر علاوۀ سوریه با تیم‌های فوتبال ژاپن، کمبودیا و سنگاپور هم‌گروه است.
پس از رقابت نخست به تاریخ ۱۱ جون ۲۰۱۵، رقابت بعدی تیم ملی کشور به تاریخ شانزدهم جون با تیم کمبودیا است.
ملی پوشان افغان به تعقیب آن در نهم سپتامبر به مصاف ژاپن خواهند رفت و یک ماه پس‌ازآن به تاریخ هشتم اکتبر با تیم ملی فوتبال سنگاپور مصاف هم می روند.
دور برگشت این رقابت‌ها به تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۱۵ برگزار خواهد شد که تا ۲۹ مارس ۲۰۱۶ ادامه خواهد یافت و افغانستان آخرین رقابت مقدماتی خود را در آن روز با سنگاپور انجام می‌دهد.
علی عسکر لعلی، کمک‌مربی تیم ملی فوتبال کشور در گزارشی گفت که فدراسیون فوتبال افغانستان تلاش دارد، فیفا را قانع سازد تا رقابت‌های برگشت تیم ملی در کابل برگزار شود که در غیر آن ایران و یا هم تاجیکستان را برای برگزاری رقابت‌ها انتخاب خواهند کرد.
تیم افغانستان در گروه خوبی قرارگرفته و در صورت طرح‌ریزی یک‌برنامه دقیق خواهد توانست کم از کم پس از ژاپن تیم دوم گروه خود قرار گیرد.
ژاپن در این گروه بهترین و قوی‌ترین تیم شمرده می‌شود اما تیم‌های مانند سوریه، سنگاپور و کمبودیا، نه‌تنها که ازجمله بهترین‌ها به شمار نمی‌روند که شکست‌پذیر نیز می‌باشند.
تیم ملی فوتبال افغانستان، سالوین اسکلیدزیچ مربی جدید آلمانی بوسنیایی الاصل را برای یک سال آینده در اختیار دارد که با توجه به تجربۀ کافی وی در عرصۀ مربیگری تیم‌های مختلف، انتظار می‌رود بتواند تیم خوب و شایستۀ را برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب و آماده سازد.
این در حالی است که رقابت دوستانۀ ۲۲ آوریل با بحرین نیز بنا بر دلایلی به تأخیر افتاده و مقامات فدراسیون مشغولیت تیم بحرین دلیل لغو رقابت عنوان کرده‌اند.
آقای لعلی می‌گوید “اگر فدراسیون فوتبال افغانستان برنامه‌هایی را که هیئت رهبری تیم روی دست گرفته، عملی سازند بدون شک خواهند توانست به دور حذفی این رقابت‌ها راه یابند.”
قرار است از هر گروه دو تیم به دور یک‌بر هشت راه یابد که چهار تیم دور نیمه‌نهایی به جام جهانی روسیه راه خواهند یافت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :