وزارت دفاع کشور گفته است که شمار زنان در ارتش و پلیس بسیار کم بوده و این وزارت در تلاش برای جذب هر چه بیش‌تر زنان و دختران در صفوف ارتش ملی است.
مقام‌های وزارت‌های داخله و دفاع می‌گویند، که زنان از نگاه درجه در جایگاه‌های بسیار خوب این دو وزارت کار می‌کنند.
بر اساس ارقامی که سخنگویان وزارت‌های دفاع و داخله ارائه می‌کنند، در این میان بیش از ۳۵۰ هزار نیروی ارتش و پلیس ملی که ۱۹۵ هزار نفر در ارتش و ۱۵۵ هزار نفر در پلیس وجود داشته و چهار زن درجه ژنرالی دارند که در این دو وزارت ایفای وظیفه می‌کنند.
معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که ۱۳۰۰ زن در صفوف ارتش ملی در حال ایفای وظیفه هستند، اما به گفتۀ او این رقم کافی نیست و بر اساس اهداف تعیین‌شده شمار زنان باید در ارتش به ده درصد بلند برده شود.
دولت وزیری، معاون سخنگوی وزارت دفاع گفت که یک زن دربست ژنرالی و شمار زیاد زنان تا سطوح “دگروال” در وزارت دفاع ایفای وظیفه می‌کنند. او افزود که افسران زن در صفوف ارتش ملی به حیث دکتر، پرستار(نرس) و خلبان(پیلوت) ایفای وظیفه می‌کنند.
معاون سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید که تلاش برای جلب و جذب بیش‌تر زنان در صفوف ارتش ادامه دارد. به گفتۀ وزیری در مرکز تعلیمی کابل یک مرکز به نام ملالی وجود دارد که هم‌اکنون شماری از بانوان در این مکتب مصروف فراگیری آموزش‌های مسلکی نظامی می‌باشند.
هم چنان به گفتۀ آقای وزیری در آکادمی ملی نظامی، در آکادمی افسران و بیمارستان سردار محمد داود خان دوره‌های مشخص آموزشی برای جذب بانوان به ارتشی ملی، برنامه‌های مشخص در نظر گرفته‌شده و بانوان عملاً در این دوره‌ها مصروف آموزش مهارت‌های نظامی هستند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :