سمیه بهروزیان نقاش و طراح است که در ولایت هرات زندگی می‌کند.
او در رشته کامپیوتر ساینس لیسانس داشته و از سال ۲۰۰۵ به این‌سو به گونۀ حرفه‌ای نقاشی را با نشر کتابی به نامی “بیا بازی کنیم” آغاز کرد.
شماری از نقاشی‌های بهروزیان در سال ۲۰۰۹ در کتاب یکی از نهادهای صحی استفاده شد و کماکان در همین سال در چندین مجلۀ دیگر طبی نیز رسامی و نقاشی‌های سمیه بهروزیان نشر شد.
در سال ۲۰۱۲ بهروزیان گامی فراتر نهادو کتابی را برای آگاهی نوجوانان از حقوقشان به‌ویژه حق رأی‌دهی به نام “ما می‌توانیم” تهیه و چاپ کرد. چندی پس در همین سال برای کودکان افغان کتاب حروف انگلیسی را با نقاشی‌های آشنا که قابل‌فهم باشد، تهیه و نشر کرد.
سمیه بهروزیان رؤیای والت دیزنی افغانستان را به سر دارد و می‌خواهد با نقاشی‌هایش دنیای کارتون و انیمیشن را در افغانستان رنگ و رخ ببخشد. او یک مادر است و می‌خواهد فرزندش به‌وسیلۀ هنر نقاشی و کارتون با افغانستان و جهان آشنا شود.
خانم بهروزیان نظر به علاقه شدید خود در سال ۲۰۰۵ شروع به هنر نقاشی می‌کند.
بهروزیان چندین نمایشگاه آثار نقاشی در داخل و خارج از کشور داشته که یکی از این نمایشگاه‌های او در کشور تایلند برگزارشده است.
او همچنان نمایشگاهی را با پیام صلح “بیاییم برای صلح یک فرصت دهیم” را برگزار کرده که این نمایشگاه بیشتر منعکس‌کننده مشکلات زنان در افغانستان و صلح در کشور بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :