ساختمان خوابگاه دخترانه دانشگاه هرات که با کمک‌ مالی ایالات‌متحده آمریکا اعمار شده، به بهره‌برداری رسیده است.
بر اساس اعلامیه‌ای که توسط سفارت آمریکا در کابل منتشرشده، این خوابگاه که با هزینه ۵٫۲۷ میلیون دلار اعمار شده، روز دوشنبه رسماً به دانشگاه هرات سپرده شد.
در این اعلامیه آمده است که خوابگاه دخترانه دانشگاه هرات ظرفیت پذیرش ۳۷۰ دانشجو را دارد. این خوابگاه با امکاناتی از قبیل مبل، فرنیچر و لابراتوارهای کامپیوتری نیز مجهز شده است.
هیلری اولسن ویندیکر رییس روابط عامه سفارت ایالات‌متحده آمریکا در کابل، گفته است: “ما بر حمایت از اهداف دولت افغانستان مبنی برافزایش تعداد دانشجویان دختر در نهادهای تحصیلات عالی متعهد بوده و افتخار داریم در این پروژه که از اولویت زیاد برخوردار است، شانه‌به‌شانه با وزارت تحصیلات عالی کارکردیم. ما یقین داریم که در صورت دسترسی به اماکن محفوظ و امن، فامیل‌ها به‌شدت علاقه‌مند ادامه تحصیلات عالی دخترانشان در دانشگاه می‌باشند.”
محمد عثمان بابری سرپرست وزارت تحصیلات عالی نیز در مراسم بهره‌برداری این خوابگاه گفته است: “امروز ما شاهد نقطه عطف دیگری در عرصه ارتقای تحصیلات زنان در افغانستان می‌باشیم. این امر نشان‌دهنده همکاری نزدیک ‌بین ایالات‌متحده و افغانستان برای تحقق هدف مشترک بلند بردن و ترویج برابر جنسیتی در عرصه معارف است.”

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :