معصومه مرادی والی جدید ولایت دایکندی با نزدیک به سه ماه تأخیر از سوی اداره مستقل ارگان‌های محلی در این ولایت معرفی شد.
خانم مرادی حدود دونیم ماه قبل از سوی رییس‌جمهور غنی به حیث اولین والی زن در حکومت وحدت ملی در ولایت دایکندی معرفی‌شده بود.
بعد خانم مرادی موج از مخالفت‌ها از سوی شماری از وکلای ولایت دایکندی در شورای ملی و باشندگان این ولایت راه‌اندازی شد.
اما خانم مرادی امروز از سوی نادر یما معین مسلکی پالسی اداره مستقل ارگان‌های محل افغانستان رسماً به مسئولین حکومتی دایکندی معرفی گردید.
معصومه مرادی بعد از مراسم معرفی در تماس تلفنی به رادیو آشنا صدای امریکا گفت:” من وابسته به هیچ حزب و جریان سیاسی نیستم و برای فعالیت سیاسی در دایکندی نیامده‌ام و به‌عنوان نماینده رییس‌جمهور هدفم خدمت به دایکندی و مردم این ولایت است”.
والی دایکندی افزود:” مخالفین تقرر من دوستانم است و اکنون آن‌ها مخالفت ندارند و من با توجه به پلان ۱۰۰ روز نخست کاری‌ام اولویت‌های چون تقویت خدمات صحی، رشد معارف و سرک سازی و سایر برنامه‌ها را تطبیق خواهم کرد”.
این در حالی است که شماری از علما شورای علمای ولایت غور نیز مخالفتشان را با تقرر سیما جوینده دومین والی زن در حکومت وحدت ملی در ولایت غور ابراز کرده‌اند.
شماری از علما تقرر خانم جوینده را به حیث والی خلاف شریعت دانسته اما؛ شورای علمای این ولایت باوجود مخالفت با تقرر خانم جوینده به حیث والی این ولایت ادامه کار او را خلاف شریعت نمی‌دانند.
سیما جوینده کمتر از یک ماه قبل از سوی رییس‌جمهور به حیث والی جدید ولایت غور معرفی شد.
شماری از باشندگان ولایت دایکندی و غور مخالفت‌های شماری از افراد و وکلای دایکندی را قبل از وقت دانسته می‌گویند که از تداوم این مخالفت‌ها مردم متضرر می‌شوند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :