رقابت‌ها میان نیروهای پلیس و باشگاه‌های آزاد کابل سر از امروز آغاز شد.
در این رقابت‌ها چهار تیم از نیروهای پلیس و باشگاه‌های آزادشهر کابل شرکت دارند. این رقابت‌ها به گونه لیگ برگزارشده‌اند و برای سه روز ادامه خواهند داشت.
مسئولان برگزاری این رقابت‌ها می‌گویند که این رقابت‌ها به‌منظور هماهنگی میان مردم و پلیس و رشد و گسترش بسکتبال در کشور در تالار ورزشی فرماندهی آموزش‌وپرورش پلیس برگزارشده‌اند.
سید محمد ضیا دشتی رئیس نهاد توسعه‌ای ورزش و جوانان اظهار داشت: “ما تلاش می‌کنیم که این مسابقات را در دو ماه یک‌بار در کابل و دیگر ولایت‌های کشور برگزار کنیم، ما اکنون این مسابقات را در ۱۵ ولایت کشور برگزار می‌کنیم و قصد داریم تا پایان سال ۱۳۹۴ به ۲۰ ولایت کشور افزایش دهیم”.
وی ادامه داد: “هدف ما از برگزاری این مسابقات اعتمادسازی مردم و پلیس است، ورزش می‌تواند در تأمین امنیت کمک کند و با همکاری مردم با پلیس از بروز حملات هراس‌افگنانه جلوگیری کرد”.
سیف‌الله شاه مسئول ورزش فرماندهی آموزش‌وپرورش پلیس نیز در رابطه با تأثیر این رقابت‌ها گفت: “برگزاری این مسابقات در افزایش قدرت بدنی نیروهای پلیس نقش زیادی داشته است. سلامتی پلیس ما باعث داشتن حافظه خوب برای او می‌شود و این عملکرد بهتر او را به همراه خواهد داشت”.
وی تصریح کرد: “در کشوری که کشت مواد مخدر زیاد است گسترش ورزش در جلوگیری از کشت و مصرف مواد مخدر کمک می‌کند”.
در نخستین روز این رقابت‌ها تیم بسکتبال شهرداری کابل ۶۳ بر ۴۷ تیم بسکتبال انستیتویت تعلیم و تربیه را شکست داد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :