تیم فوتبال بارسلونا در دیدار حساس از هفته سی و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اسپانیا موسوم به لالیگا در مقابل حریف خود اتلتیکومادرید به پیروزی رسید و قهرمان این فصل لالیگا شد.
تمامی ده بازی در چارچوب لالیگا شب گذشته به‌صورت همزمان برگزار شد.
لیونل مسی در دقیقه ۶۵ تنها گل بارسا در ورزشگاه ویستنه کالدرون را به ثمر رساند تا بارسلونا ۹۳ امتیازی شود و با حفظ فاصله ۴ امتیازی‌‌اش با رئال مادرید در فاصله یک هفته به پایان لیگ، قهرمانی خود را مسجل کند.
این بیست‌ و‌ سومین قهرمانی بارسلونا در لالیگا و پنجمین قهرمانی کاتالان‌ها در لیگ طی هشت سال اخیر است.
بارسلونا با کسب این قهرمانی دقیق همان کاری را انجام داد که اتلتیکو مادرید فصل گذشته با فتح لیگ در خانه کاتالان‌ها انجام داده بود.
نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت، در این نیمه ابتدا براوو با واکنشی دیدنی دروازه بارسا را نجات داد.
در ادامه بارسلونا بازی را در دست گرفت و یک‌بار روی ضربه سر مسی که به دست گودین اصابت کرد می‌توانست صاحب پنالتی شود و در مرتبه دیگر که داور خطای بازیکن اتلتیکو روی دنی آلوز را خارج از محوطه جریمه اعلام کرد ضربه پنالتی دیگری را از دست داد.
با شروع نیمه دوم نیز بارسلونا حاکم میدان بود، در این نیمه بازیکنان اتلتیکو خطاهای متعددی روی مسی انجام دادند تا او را مهار کنند.
سرانجام در دقیقه ۶۵ بازی بود که مسی بعد از یک و دو با پدرو از میان شلوغی مدافعان میزبان با ضربه‌ای دقیق دروازه اتلتیکو مادرید را باز کرد.
پس‌ازآن و در دقیقه ۷۱ بازی نیمار روی پاس مسی فرصت تک‌به‌تک را به بدترین شکل ممکن از دست داد. در ادامه بارسلونا در زمین حریف توپ و میدان را کنترل کرد تا بازی را با همین یک گل به سود خود پایان دهد.
در دیگر بازی همزمان رئال مادرید در شهر کاتالان مقابل اسپانیول با نتیجه ۴ بر۱ به پیروزی رسید، اما این پیروزی مانع قهرمانی بارسلونا در لالیگا نشد.
کریستین رونالدو در این دیدار هتریک کرد و با ۴۵ گل زده برترین گلزن لالیگا شد. مسی نیز ۴۱ در لالیگا به ثمر رسانده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :