تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران قهرمان بیست و هشتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در دوحه، قطر شد.
در پایان این رقابت‌ها تیم ملی ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز، ۶۸ امتیاز کسب کرد.
بهنام احسان پور در وزن ۶۱ کیلوگرم، پیمان یاراحمدی در وزن ۷۴ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم سه آزاد کار ایران امروز به فینال راه یافتند.
بهنام احسان‌پور در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم در مقابل دولت نیازبایف از قزاقستان با نتیجه سه بر سه شکست خورد و به مدال نقره رسید.
این کشتی تا ثانیه‌های پایانی ۴ بر ۳ به نفع احسان‌پور بود اما با اعتراض قزاقستان، رای داوران به سه بر سه تغییر کرد و به این ترتیب احسان‌پور به مدال نقره رسید.
در وزن ۹۷ کیلوگرم محمد حسین محمدیان در اولین مسابقه اش ۶ بر ۲ علی خان ژومایف از قزاقستان را مغلوب کرد.
او در دور بعد با نتیجه قاطع ۱۳ بر ۲ مقابل رستم اسکندری از تاجیکستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
محمدیان در این دیدار مقابل تاکشی یاماگوچی از ژاپن با نتیجه ۱۴ بر ۹ به برتری دست یافت و دیدار فینال نیز مقابل ماگمومد موسی یف کشتی گیر روسی الاصل قرقیزستان، قهرمان آسیا و نفر دوم بازی های آسیایی با نتیجه ده بر ۳ به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.
در ۷۴ کیلوگرم پیمان یار احمدی در مسابقه اول عظمت سوفیف از تاجیکستان را با نتیجه ده بر صفر شکست داد.
او در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مسلم اولویف کشتی گیر روسی الاصل تیم قرقیزستان با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید.
یاراحمدی در مرحله نیمه نهایی مقابل رشید قربان اف قهرمان بازی های آسیایی و نفر سوم جهان با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید.
وی در دیدار فینال مقابل دیسوکه شی ما دا از ژاپن نفر پنجم بازی های آسیایی ۲۰۱۴ با نتیجه ۸ بر ۲ به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :