شمروزخان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه از جمع‌آوری ۱۰۲ میلیارد افغانی عواید ملی در ۶ ماه نخست سال مالی ۱۳۹۸ در سرتاسر افغانستان خبر داد.

 

آقای مسجدی در ادامه گفته‌های امروز خود به مقایسه عواید جمع‌آوری شده در سال ۱۳۹۸ و سال گذشته پرداخت که بر اساس آن عواید حاصل شده در سال جاری ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت مالیه در ادامه تصریح کرد؛ فراهم شدن تسهیلات گوناگون در روند جمع‌آوری مالیات و همچنین مبارزه با فساد از عمده دلایلی هستند که عواید ملی را در سال جاری افزایش داده‌اند.

این مقام سخنگو در گفته‌های خود به مداخلات گذشته زورمندان اشاره کرد و گفت؛ با جلوگیری از مداخله افراد زورمند و صاحب منسب سایر ادارات دولتی در کار وزارت مالیه، رشد عواید ملی میسر شده است.

براساس سند بودجه ملی سال ۱۳۹۸، وزارت مالیه مکلف است تا پایان سال مالی کنونی ۱۸۸ میلیارد افغانی عواید ملی از سرتاسر افغانستان جمع‌آوری کند.

این در حالی است که آگاهان اقتصادی پیش‌تر گفته بودند در بخش جمع‌آوری عواید ملی پتانسیل‌های بیشتری وجود دارد و مبلغی بیشتر از ۱۸۸ میلیارد افغانی می‌تواند حاصل شود.

بر پایه گفته‌های وزارت مالیه در حال حاضر نزدیک به ۵۴ درصد از عواید ملی تعریف شده در سند بودجه مالی سال جاری در ۶ ماه نخست جمع‌آوری شده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

افزایش چشمگیر عواید ملی در افغانستان؛ ۱۰۲ میلیارد افغانی در ۶ ماه

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: