تیم ملی فوتبال کشور غرض انجام رقابت های مقدماتی راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه وارد شهر مشهد ایران شده است. رسانه های اجتماعی به ویژه صفحات فیسبوک ملی پوشان افغان از استقبال گرم افغان های مقیم مشهد در میدان هوایی خبر می دهند.
تعداد کثیری از افغان ها، اعم از زن و مرد به استقبال بازیکنان تیم ملی به میدان هوایی مشهد آمده و به طرفداری و تشویق بازیکنان تیم ملی افغانستان نعره می کشیدند.
افغانستان نخستین رقابت خود را به تاریخ یازدهم جون با سوریه انجام خواهد داد که در آن رقابت میزبان می باشد.
علی عسکر لعلی کمک مربی تیم ملی فوتبال کشور در گزارشی گفت که هدف از سفر به مشهد، یک هفته پیش از برگزاری رقابت فوتبال، تمرین، مطابقت با هوای مشهد و یافتن و شناخت بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور بوده است.
بازیکنان تیم ملی پیش از این دو رقابت تدارکاتی با تیم های لاووس و بنگله دیش انجام داد که پیروزی ۲-۰ در برابر لاووس و تساوی ۱-۱ با بنگله دیش را در پی داشت.
میدان فوتبال مشهد، هرچند در مقایسه با میدان فوتبال افغانستان نمی تواند جایگاه خوب داشته باشد، اما به گفتۀ کارشناسان عرصۀ فوتبال، حضور بیش از حد مهاجرین افغان خود فضای استدیوم ورزشی را می تواند افغانی بسازد.
تیم سوریه که دومین قویترین تیم گروه E به شمار می رود نیز می تواند پای طرفداران زیادی ایرانی و حتا سوری را به میدان فوتبال بکشاند. سوریه در ایران جایگاه خوبی داشته و روابط این دو کشور همواره نیک بوده است به این لحاظ بازیکنان تیم سوریه نیز می توانند از این گزینه منفعت به دست آورند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :