افزایش بی سابقه دمای هوا در قاره اروپا سبب شده است که رکوردهای جدیدی از درجه حرارت در بسیاری از کشورهای این قاره گزارش شود.

 

بر بنیاد گزارش‌های منتشر شده گرما در کشور بلژیک به بالاترین حد در طول تاریخ این کشور رسیده که نگرانی‌های متعددی به وجود آورده است.

رسانه‌های هلند اعلام کرده‌اند که گرما در طول ۷۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

در عین حال سازمان هواشناسی فرانسه اعلام کرده است که پاریس و برخی از شهرهای دیگر این کشور در معرض گرمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد قرار دارند.

آلمان، لوکزامبورگ و سوئیس نیز از این موج گرما در امان نخواهند بود و درجه حرارت در این کشورها نیز بعضا تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت.

مقامات کشورهای اروپایی به ویژه در مناطقی که گرما در آن تاکنون بدین شکل نبوده است اعلام کرده‌اند که با  چالش‌های مختلفی از جمله کمک به سالخورده‌ها و بیماران رو به رو هستند.

در عین حال کشورهای اروپایی بیم آن را دارند که موج جدید گرما، موجی از گرما زدگی را در اروپا به راه بیندازد و جان برخی از شهرواندان این قاره را بگیرد.

خاطر نشان می‌شود با افزایش گرما این نگرانی به وجود می‌آید که حریق گسترده دامن جنگل‌ها و بیابان‌های این کشورها را نیز بگیرد.

این در حالی است که انتظار می‌رود رعد و برق، خشکی زمین، توفان‌های ناگهانی و بادهای ناگهانی نیز به گسترش دامنه حریق کمک کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

اروپا در گرما می‌سوزد؛ موج تازه گرما در اروپا چالش برانگیز شده است

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: