نا امنی و حضور مخالفین مسلح دولت در مناطق دور دست ولایت هرات باعث شده تا بخشی از آسیب دیده گان حواث طبیعی از دریافت کمک محروم بمانند.

 

مسئولان اداره مبارزه با حوادث طبیعی ولایت هرات میگویند: در برخی از مناطق ولسوالی های شیندند، کشک کهنه، ادرسکن و گلران هرات به دلیل حضور مخالفین مسلح دولت آنان نمی توانند به آسیب زده گان حوادث طبیعی کمک نمایند.

در همین حال مسئولان در فرماندهی امنیه ولایت هرات تاکید دارند که امنیت در اکثر ولسوالی های هرات تامین است.

عبدالاحد ولی زاده سخنگوی فرماندهی امنیه هرات می گوید: تمامی ادارات دولتی و غیر دولتی در هماهنگی با نیرو های امنیتی می توانند در هر نقطه از ولسوالی های این ولایت خدمات رسانی نمایند.

در حالی مسئولان این اداره از وجود مشکلات امنیتی سر راه فعالیت شان سخن میزنند که سال گذشته برخی از آسیب دید گان حوادث طبیعی به ویژه در فصل زمستان، از دریافت کمک ها باز ماندند.

به اساس آمار های ارائه شده در سال گذشته نزدیک به شش هزار آواره داخلی در ولایت هرات تحت پوشش کمک های اداره مبارزه با حوادث طبیعی این ولایت قرار گرفته اند.

مسئولان این اداره همچنان تاکید دارند که برای رسیده گی به آسیب دیده گان زمستان پیش رو  برنامه ای را روی دست گرفته اند.

هرچند در سال های گذشته بخش زیادی از کمک های صورت گرفته به آسیب دیده گان حوادث طبیعی از سوی سازمان های بین المللی صورت می گرفت اما اکنون گفته میشود که کمک های برخی از این سازمان ها قطع و برخی دیگر کاهش یافته است.

این در حالیست سال گذشته علاوه بر ولسوالی ها شهر هرات نیز شاهد سرازیر شدن سیلاب ها بود سیلاب هایی که خسارات زیاد مالی و حتی جانی را برای شهروندان به وجود آورد.

با این حال مسئولان اداره مبارزه با حوادث طبیعی ولایت هرات تاکید دارند که برای کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی برنامه های موثری با همکاری سایر ادارات در این ولایت راه اندازی نموده اند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :