سومین جشنواره انگور ولایت هرات با شور شوق در ریاست زراعت این ولایت راه اندازی شد.

در این جشنواره علاوه بر اینکه بیش از ۱۳۵ نوع انگور هرات به نمایش گذاشته شده است،چندین غرفه نیز برای محصولات زراعتی این ولایت ایجاد شده است.

شماری از باغداران هرات که  در این جشنواره چندین نوع انگور محصول باغ های شان را به نمایش گذاشتند از رشد حاصلات انگور سخن میزنند و از حکومت خواسته هایی دارند.

از سویی دیگر مسئولان اداره زراعت هرات بر ایجاد یک سردخانه بزرگ در این ولایت تاکید دارند و میگویند: هم اکنون قرار این پروژه در تدارکات ملی قرار دارد.

این مسئولان همچنان از افزایش ۱۵ درصدی حاصلات انگور هرات نسبت به سال قبل در این ولایت خبر میدهند.

در این جشنواره علاوه بر والی هرات و ده ها مقام دولتی این ولایت، عبدالقدیر جواد معین وزارت زراعت کشور و محمد انور اسحاقزی والی بادغیس نیز اشتراک نمودند.

به اساس معلومات ارائه شده  از سوی ریاست زراعت ولایت هرات، هم اکنون نزدیک به ۲۵۰ هکتار زمین در ولایت هرات تحت پوشش گلخانه ها می باشد، گلخانه هایی که اکنون محصول آن در برخی غرفه های این نمایشگاه دیده میشود.

با آنکه  این جشنوراه بیشتر برای به نمایش گذاشتن انگور هرات برگزار شده است اما از سویی دیگر ایجاد غرفه های گوناگون زمینه خوبی را برای معرفی محصولات و تولیدات دیگر این ولایت فراهم ساخته است.

زعفران کشور که درچند سال اخیر مقام نخست را از لحاظ کیفیت در سطح جهان کسب نمود در کنار قالی های ابریشمی تولید هرات، رنگ بهتری را به این نمایشگاه داده است.

در گوشه دیگری از این جشنواره مرد کهن سالی دیده میشود که همه را به یاد دهات و چوپانی می اندازد.

خانم گلبدن از ولسوالی کرخ امده است و در این خیمه پلاس مصروف تکان دادن مشک است، مشکی که از طریق آن مخارج زنده گی خود را تامین میکند.

در حالی سومین جشنواره انگور هرات با شور و هیجان در ریاست زراعت ولایت برگزار شده است که هنوز هم مشکلات فروانی سر راه فعالیت باغداران و دهاقین این ولایت قرار دارد، اما همه امید وارند که در آینده مشکلات شان رفع شود و شاهد پیشرفت های چشمگیر اقتصادی باشند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: