استرالیا با تأیید وجود آزار و اذیت جنسی به کودکان در اردوگاه‌های مهاجران در این کشور می‌گوید در چند مورد، کودکان و نوجوانان از قربانیان این‌گونه وقایع بوده‌اند.
کن دوگلاس، از مقامات وزارت مهاجرت و مرزبانی استرالیا در گزارشی به کمیته امور مهاجرت سنای این کشور گفته است که در مراکز ویژه نگهداری پناه‌جویان مواردی از آزار و تعدی جنسی بروز کرده و در چند مورد، کودکان و نوجوانان از قربانیان این‌گونه وقایع بوده‌اند.
این مقام استرالیایی گفته است که هنوز نمی‌تواند از موارد آزار جنسی و شمار کودکان قربانی آن‌ها آمار دقیقی ارائه بدهد.
پیش‌تر برخی از رسانه‌های استرالیا گزارش کرده بودند که مقامات دولتی مشغول بررسی ۴۴ مورد آزار و تعدی جنسی نسبت به کودکان طی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هستند که پنج مورد با آزار و اذیت به افراد زیر سن شانزده سال در مراکز پناه‌جویان در جزیره نورو در اقیانوس آرام ارتباط داشته است.
روزنامه مورنینگ هرالد سیدنی هم نوشته است که طی دو سال گذشته، ۱۹ گزارش از بروز تعدی و آزار جنسی در “تسهیلات بازداشتگاه” نورو دریافت شده است که پنج مورد آن به کودکان و نوجوانان زیر شانزده سال مربوط بوده است.
روز سه‌شنبه، مایکل پزولو، مدیرکل وزارت مهاجرت استرالیا، در جلسه ویژه سنای این کشور گفت که در حال حاضر، ۱۲۶ کودک و نوجوان در اردوگاه‌های ویژه پناه‌جویان اقامت دارند اما کمتر از ۲۰ تن از آنان با احتمال اقامت بلندمدت در این مراکز مواجه هستند. کودکانی که احتمال اقامت بلندمدت آنان در اردوگاه می‌رود از کسانی هستند که والدین یا افراد بزرگ‌سال همراه آنان دارای مسائل قضایی و امنیتی هستند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :