اعضا و کمیشنران کمیسیون‎های انتخاباتی، توسط نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب شدند.

 

احزاب سیاسی و نهادهای مدنی مرتبط به انتخابات، بیش از ۸۰ نفر را برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی معرفی کرده بودند که از این میان، ۱۶ نفر آرای ۱۷ نفر نامزد انتخابات ریاست جمهوری را برای عضویت در کمیسیون‎های انتخاباتی، به دست آوردند.

سید عصمت‌الله مل، مولانا محمد عبدالله، محمد قاسم الیاسی، اورنگ زیب، مسافر قوقندی، هوا علم نورستانی، حبیب‌الرحمان ننگ، محمد یونس طغرا، چمن شاه اعتمادی، محمد ذاکر ذکی، محمد حنیف دانشیار، گیتی، زهره بیان شینواری و سید قطب‌الدین رویدار از جمله کسانی اند که بیشترین آرا را از طرف ۱۷ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، به دست آورده‌اند.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری می‌گوید که رییس‌جمهور غنی به زودی از میان این افراد ۷ نفر را به عنوان کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات، ۵ نفر را به‌ عنوان کمیشنران کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی و ۲  نفر دیگر را به‌ عنوان روسای دبیرخانه‌ی هر دو کمیسیون انتخاب می‌کند.

کمیشنران جدید کمیسیون‌های انتخاباتی در حالی انتخاب شدند که رییس جمهورغنی به تاریخ ۲۳ دلو در فرمانی ۱۲ عضو کمیسیون‌های انتخاباتی به شمول روسای آنها را برکنار کرد.

 

بیشتر بخوانید:

کمیشنران کمیسیون‎های انتخاباتی، گزینش شدند

کمیشنران کمیسیون‎های انتخاباتی، گزینش شدند

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :