کمیسیون مستقل انتخابات کشور گفته که به ۲ هزار نفر چگونگی استفاده از دستگاه های بایومتریک را آموزش داده است.

 

به گفته مسوولان این کمیسیون قرار است  برای ۲۱ هزار کارمند دیگر این کمیسیون برای تمامی محلات و مراکز رأی‌دهی نیز چگونگی استفاده از دستگاه بایومتریک آموز داده شود.

سید حفظ الله هاشمی، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که تا کنون روند انتقال دستگاه‌های بایومتریک به شش ولایت کشور آغاز شده است.

آقای هاشمی گفت: ” خوشبختانه ۲۲ هزار دستگاه بایومتریک به کمیسیون انتخابات رسیده که امروز روند انتقال این دستگاه‌ها و سایر وسایل آن به ولایت‌های نورستان، بدخشان، پکتیا، ارزگان، غور و فاریاب آغاز شده است”.

وی می‌گوید که تا ابتدای هفته آینده تمامی دستگاه‌ها به تمام ولایات کشور و به تمام مراکز رأی‌دهی انتقال داده خواهد شد.

وی همچنین از آغاز روند انتقال مواد حساس و غیر حساس انتخاباتی به ۷۴ ولسوالی کشور سخن زده و می‌گوید که این کار به دلیل دور بودن، دشوار گذر بودن و ناامن بودن مسیر ولسوالی‌ها در اولویت‌های کاری این کمیسیون قرار داشته است.

در همین حال احزاب و جریان‌های سیاسی از کمیسیون مستقل انتخابات کشور خواسته در مناطقی که از دستگاه بایومتریک استفاده نمی‌شود، آرای آن باطل گردد.

آنان می‌گویند در صورتی که کمیسیون انتخابات برای آنان ثابت نسازند که جلو تقلب و آرای تکراری گرفته شده است، روند انتخابات را نمی‌پذیرند.

استفاده از بایومتریک به صورت آنلاین از دیگر خواسته‌های احزاب و جریان‌های سیاسی کشور می‌باشد که کمیسیون انتخابات استفاده بایومتریک به صورت آنلاین را غیر ممکن دانسته است.

این کمیسیون گفته در صورتی که حکومت اینترنت کافی را در تمام محلات و مراکز رای دهی در اختیار آنها قرار دهد، زمینه استفاده از سیستم بایومتیریک به گونه آنلاین فراهم خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

کمیسیون انتخابات: 2 هزار نفر شیوه استفاده از دستگاه بایومتریک را آموزش دیده اند

کمیسیون انتخابات: ۲ هزار نفر شیوه استفاده از دستگاه بایومتریک را آموزش دیده اند

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: