کمیسیون تدارکات ملی با انتشار خبرنامه‌ای از منظوری بودجه خرید بیش از ۱۷ هزار دستگاه بایومتریک مورد نیاز برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

 

در خبرنامه این کمیسیون که امروز چهارشنبه (۱۲ سرطان) منتشر شد آمده است؛ روز گذشته نشست تدارکات ملی به ریاست رییس جمهور غنی پیرامون خرید دستگاه‌های بایومتریک مورد نیاز در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

در نشست روز گذشته سه‌شنبه (۱۱ سرطان) درخواست کمیسیون مستقل انتخابات برای خرید ۱۷ هزار و ۸۶۵ دستگاه بایومتریک و سافت‌ویر مورد نیاز این نهاد توسط اعضا بررسی شده و بودجه مورد نیاز منظور گشت.

براساس جزئیات ارائه شده توسط کمیسیون تدارکات ملی، مجموع هزینه این تعداد دستگاه بایومتریک و سافت‌ویر مورد نیاز آن مبلغ ۱۴.۱۴ میلیون یورو محاسبه شده است.

گفتنی است بر بنیاد قانون تعدیل شده انتخابات، در روند رای‌دهی از دستگاه بایومتریک برای ثبت هویت رای‌دهندگان استفاده خواهد شد.

این در حالی است که براساس قانون روند نام نویسی و تهیه فهرست رای دهنگان نیز باید به‌صورت ثبت بایومتریک باشد اما کمیسیون مستقل انتخابات این روند را به صورت دستی و بدون استفاده از بایومتریک انجام داده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

همه‌ی دستگاه های بایومتریک انتخابات به فراه رسید

کمیسیون انتخابات؛ بودجه خرید بیش از ۱۷ هزار دستگاه بایومتریک منظور شد

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: