تا دو ماه دیگر کار عملی بازسازی پروژه سمنت هرات آغاز می‌گردد.
سیروس علاف، مشاور بازرگانی رییس‌جمهور غنی در سفری به ولایت هرات، از آماده‌گی‌های دولت در راستای امضای قرارداد بازسازی پروژه سمنت هرات با بازرگانان کشور چک خبر داد.
به اساس معلومات مشاور رییس‌جمهور غنی در امور بازرگانی، در کنار بازرگانان کشور چک، حدود ۵۰ درصد کار بازسازی و پیشبرد پروژه سمنت هرات به بازرگانان داخلی واگذار می‌گردد.
آقای علاف افزود:”کار باز سازی این پروژه حدود ۲ سال را در بر خواهد گرفت که پس از ساخت آن، سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن سمنت از طریق آن تولید خواهد گردید”.
پروژه سمنت هرات، یکی از بزرگترین پروژه های اقتصادی در حوزه جنوب غرب کشورعنوان می‌شود و به گفتۀ مشاور بازرگانی رییس‌جمهور غنی، این پروژه برای بیشتر از ۳۰ هزار نفر نیز زمینه کار را فراهم می‌کند.
محمد آصف رحیمی، والی هرات نیز در این نشست اظهار داشت: “همکاری بازرگانان افغان و کشور چک در بازسازی پروژه سمنت هرات نتیجه خوبی را در قبال خواهد داشت”.
قبل از این، حدود ۳۰ درصد تجهیزات و ۸۰ درصد کار ساختمانی این پروژه تکمیل شده بود اما به دلایل نامعلومی کار آن متوقف گردید.
مسئولان ادارۀ معادن و پطرولیم ولایت هرات گفته‌اند ده‌ها میلیون دالر از سرمایه گذاری صورت گرفته بالای این پروژه، هدر رفته است.
پروژه سمنت هرات در ۲۰ کیلومتری شهر و در ولسوالی زنده جان موقیعت دارد. به اساس معلومات ارائه شده، قبل از این، قرارداد کار ساخت این پروژه با کشور ایران امضاء شده بود اما به دلایل نامعلومی کار ان متوقف گردید.

 

کار عملی بازسازی پروژه سمنت هرات تا دو ماه دیگر آغاز می‌شود

کار عملی بازسازی پروژه سمنت هرات تا دو ماه دیگر آغاز می‌شود

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها : ,