نویسنده گزارش: احمد  نصیری

مقام‌های محلی بادغیس می‌گویند که «ملاغفار طوفان» یکی از فرماندهان پیکارجویان طالب همراه با ۵۰ نفر از افرادش روز شنبه ۲۰ اسد، در این ولایت به روند صلح پیوسته است.

 

«احمد فیهم قایم» فرمانده پولیس بادغیس می‌گوید که این فرمانده پیکارجویان طالب از جنگ و خونریزی در کشور و بخصوص در بادغیس خسته شده، از این رو به روند صلح پیوسته است.

وی افزود که این فرمانده پیکارجویان طالب از چندی به این سو در حملات به پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در شهر و ولسوالی‌های این ولایت دست داشته است.

فرمانده پولیس بادغیس اذعان داشت که این فرمانده پیکارجویان طالب، مانند دیگر گروه‌ها از جنگ با نیروهای امنیتی خسته شده و با پروسه صلح یکجا شده است.

وی همچنان یادآور شد که در پشت نا امنی‌های ولایت بادغیس افرادی در بدنه حکومت دست دارند.

ملاغفار طوفان، فرمانده گروه ۵۰ نفری پیکارجویان طالب برای بار دوم است که به روند صلح می‌پیوندد.

وی دلیل پیوستن‌اش به نیروهای امنیتی و سپس به پیکارجویان طالب را وجود افراد فاسد در بدنه اداره محلی بادغیس عنوان کرده است.

این فرمانده پیکارجویان طالب دلیل ناامنی در بادغیس را دست داشتن افراد با نفوذ محلی با پیکارجویان طالب عنوان می‌کند.

از سویی هم مسئولان اداره محلی بادغیس از پیوستن این افراد ابراز خرسندی نموده و وعده می‌دهد که برای شان زمینه کاری را نیز مساعد می‌سازد.

در عین حال، «سلطان پویا» فعال مدنی در بادغیس، ابراز امیدواری می‌کند که با پیوستن این گروه درگیری‌ها در بادغیس کاهش پیدا کند.

با این همه «عبدالعزیز بیگ» رییس شورای ولایتی بادغیس پیوستن مجدد این فرمانده پیکار جویان طالب به پروسه صلح را را در امنیت این ولایت تاثیر گذار دانسته و می‌گوید که مسئولان امنیتی باید برای این افراد زمینه کار را فراهم کند.

این در حالیست که ملاغفار طوفان یکی از فرمانده هان مشهور پیکارجویان طالب است که از طرفداران شاخه ملا رسول به شمار میرود و بیش از ده سال می‌شود در ولسوالی قادس در تاخیر آغاز کار پروژه‌ها و به آتش کشیدن مکاتب و باج گیری در روستاها دست داشته است.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :