مسئولان در وزارت زراعت و آبیاری افغانستان می‌گویند که بنابر آزمایش‌هایی که در ولایت پکتیا انجام داده‌اند در یافتند که این ولایت بهترین اقلیم را برای کشت زعفران دارد.

 

«اکبر رستمی» سخنگوی وزارت زراعت و آبیاری روز گذشته در یک نشست خبری گفت که چندی پیش، در ولایت پکتیا زعفران را به گونه‌ی آزمایشی کشت کرده بودند که بهترین نتایج را از این آزمایش دریافت کردند.

وی افزود که زعفران بدست آمده از ولایت پکتیا، در کیفیت بی‌مانند بوده و در سال‌های آینده زعفران این ولایت، با کیفیت‌ترین زعفران کشور خواهد بود.

ولایت‌های هرات، فاریاب، کابل و لوگر از جمله ولایاتیست که بهترین اقلیم را برای کشت زعفران دارند و در آینده ولایت پکتیا نیز شامل این ولایات محسوب خواهد شد.

رسمتی افزود که برای توسعۀ کشت و برداشت زعفران در ولایت پکتیا، برنامه‌های لازم را عملی می‌سازد و در این میان، بیش‌از هزار کیلوگرام پیاز زعفران را به کشاورزان توزیع خواهند کرد.

با این حال شماری‌از آگاهان امور اقتصادی می‌گویند که با افزایش تولید زعفران در پکتیا نیاز است که یک مرکز بزرگ فرایند و بسته‌بندی زعفران در این ولایت نیز ساخته شود.

«احسان‌الله زدران» آگاه امور اقتصادی، گفت که برخی از ولسوالی‌های پکتیا ناامن است و هرگاه کشاورزان این ولایت دست از کشت کوکنار بردارند و به کشت زعفران رو بیاورند، حمایت دولت از این کشاورزان یک امر ضروری است.

زعفران یکی از بهترین حاصلات کشاورزی افغانستان بوده که در این اواخر تعداد زیادی از کشاورزان به کشت آن رو آورده اند.

 

بیشتر بخوانید:

عدم رضایت ساکنان غوریان از برداشت زعفران

پکتیا بهترین اقلیم را برای کشت زعفران دارد

https://telegram.me/CHEKADTV

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :