افزایش خشونت ها، ازدواج های اجباری و زورگویی ها در برابر زنان در ولایت بادغیس باعث نگرانی فرمانده پلیس این ولایت شده است.

 

«احمد فهیم قایم» فرمانده امنیه ولایت بادغیس می‌گوید که این اداره در تلاش است تا این مشکل را از طریق گفتگو و آگاهی دهی به زنان کاهش دهد.

پلیس بادغیس محفلی را به هدف آگاهی بیشتر زنان از فعالیت های نیروهای امنیتی در این ولایت و کاهش خشونت ها در برابر زنان، همکاری زنان در تامین امنیت، نقش شان  در کاهش خشونت های خانوادگی و مرگُ میر زنان راه اندازی نموده است.

آقای قایم در این محفل از زنان خواست تا با نیروهای امنیتی همکاری نمایند و به زورگویان محلی و یا خانواده های شان اجازه ندهند تا دختران خورد سال شان را وادار به ازدواج  اجباری کنند.

فرمانده امنیه ولایت بادغیس بیان داشت که زنان می‌توانند در صورت عدم توانایی شان در برابر ظلم، به زودترین فرصت ریاست امور زنان، شورای ولایتی و یا فرماندهی امنیه این ولایت را در جریان قراردهند.

گفتنی است که در این اواخر خشونت در برابر زنان در ولایت بادغیس افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته که در تازه ترین موارد، ۱ زن مورد تجاوز گروهی قرار گرفته، ۱ عروس خوردسال از سوی خانواده شوهرش به قتل رسیده و ۲ زن دیگر نیز یکی سوزانده و دیگری تیرباران شده است.

 

بیشتر بخوانید:

زنان قربانی خشونت در افغانستان به اندازه کافی به عدالت دسترسی ندارند

پلیس بادغیس برای جلوگیری از خشونت علیه زنان برنامه آگاهی دهی ترتیب داده است

https://telegram.me/CHEKADTV

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: