شماری از فعالان مدنی و آگاهان امور سیاسی در هرات نسبت به آنچه از سوی برخی احزاب سیاسی تقلب گسترده در امر ثبت نام رای دهندگان خوانده شده هم نظر نیستند.

 

در همین حال شماری از نامزدان احتمالی مجلس نمایندگان هرات احزاب سیاسی را متهم می‌کنند که قصد به چالش کشاندن انتخابات را دارند.

چندی پیش احزاب سیاسی آمار ارائه شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات در مورد ثبت نام کنندگان را خیالی خواندند.

آنان گفته اند که آمار ثبت نام کنندگان ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نه بلکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است.

حالا شماری از فعالان مدنی هرات آمار خیالی را می‌پذیرند اما می‌گویند که تعداد ارائه شده از سوی احزاب صحت ندارد.

یکی از فعالین مدنی هرات بر این باور است که در بعضی از ولسوالی‌های هرات بر روی شناسنامه افرادی که سن قانونی را تکمیل نکرده اند برچسب یا نشانه رای دهندگان نصب شده است.

«جواد عمید» فعال مدنی در هرات گفت که افرادی که سن ۱۸ سال خود را تکمیل نکرده اند بروی شناسنامه های شان برچسب انتخاباتی زده شده که این نیز نوعی از تقلب می‌باشد.

در همین حال آگاهان امور سیاسی در هرات می‌گویند که پروسه انتخابات نباید قربانی معاملات پشت پرده شود.

«عبدالقادر کامل» آگاه امور سیاسی در هرات، به دلیل نبود بانک اطلاعاتی در کمیسیون انتخابات، تا حدودی سخنان احزاب سیاسی را می‌پذیرد.

از سویی هم یکی از نامزدان احتمالی مجلس نمایندگان هرات می‌گوید برخی از احزاب سیاسی به منظور بدست آوردن منافع شخصی خود، قصد به چالش کشاندن روند انتخابات را دارند.

با این همه ساکنان هرات به دلیل تقلب گسترده در انتخابات‌های گذشته، باورمند به برگزاری انتخابات شفاف در انتخابات پیش رو نیز نیستند.

این در حالیست که کمیسیون مستقل انتخابات، اظهارات اخیر احزاب سیاسی را رد کرده و خواستار ارایه اسناد شده است.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :