حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین در ولایت ننگرهار ۴۹ نفر از گروه داعش را کشته است. احمد ضیا عبدالرحیم زی سخنگوی والی ننگرهار به بی بی سی گفته این حملات در ولسوالی اچین این ولایت اجرا شده است.
این حملات زمانی اغاز شد که گروه های وابسته به داعش دریکی ار روستاهای ولسوالی اچین گرده همایی راه انداخته بودند که هدف هواپیما های بدون سرنشین قرار گرفتند. اطلاعات نشان می دهد که این حملات در روز گشته در دو وقت زمانی اجرا شده است.
عبدالرحیم زی گفته حمله اول ساعت ۱۲ صورت گرفت که ۱۲ جنگجو را کشت و حمله دوم ساعت ۲ پس از چاشت صورت گرفت که ۳۷ نفر را کشته است.
امنیت ملی افغانستان حضور دولت اسلامی عراق و شام یا داعش را در ولایت های فراه، هلمند و ننگرهار تایید کرده است. برخی منابع گزارش داده اند که این گروه فعالیت های گسترده تر خود را در ولسوالی های ولایت ننگرهار آغاز کرده اند.
پیش از این شبکه خبری سی ان ان تصاویر از یار گیری این گروه در ولایت های شرقی افغانستان نشر کرده بود . از سوی دیگر نمایندگان مردم در مجلس نمایندگان نیز بارها نگرانی های خود را در پیوند به حضور گروه داعش در ولایت های شرقی افغانستان اعلام کردند.
در عین حال اداره امنیت ملی افغانستان گفته که این اداره بخش ویژه ای را برای مبارزه با گروه داعش ساخته است که در بخش های فعالیت کشفی، تحلیلی و عملیاتی فعالیت دارند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :