مسئولان ریاست حوزه دریایی هریرود از موجودیت تهدیدها در راستای اعمار بندهای آب در غرب کشور ابراز نگرانی می کنند

 

نوراحمد بارز رییس حوزه دریایی هریرود- مرغاب در کنفرانس خبری به بیان این موضوع تاکید نمود که هرچند تهدیداتی در راستای جلو گیری از اعمار بند های آب در حوزه غرب کشور وجود دارند اما با آنهم آنان مصمم بر ساخت بند های آب هستند.

آقای بارز همچنان تاکید کرد که ورازت انرژی و آب کشور علاوه بر ساخت بند های بزرگ آبی چندین بند دیگر مورد نیاز را نیز در حوزه غرب کشور اعمار میکند.

رییس حوزه دریایی هریرود مرغاب همچنان از چندین پروژه در حال اجرای این اداره در ولایت هرات خبر داد و گفت این پروژه ها به ارزش میلیون ها دالر در ولسوالی های مختلف این ولایت تطبیق میگردد.

هرچند مسئولان حوزه دریایی هریرود مرغاب از سهل انگاری نیرو های امنیتی در راستای تامین امنیت بند سلمای هرات که چندی قبل در نزدیکی آن شماری از نیروهای امنیتی کشته شدند سخن میزنند اما جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات تاکید میکند به منظور تامین امنیت بند سلما و سایر پروژه های زیر بنایی طرح های امنیتی در حال اجرا می باشد.

در حالی مسئولان حوزه دریایی هرویرود مرغاب نگرانی شان را نسبت به امنیت این بندها ابراز داشته اند که پیش از این نیز شمار زیادی از شهروندان و نماینده های مردم در مجلس نماینده گان در این رابطه واکنش نشان دادند و اعمار بند های آب را حق مسلم افغانستان دانستند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: