نویسنده گزارش: احمد سهیل نصیری

مسئولان در فراه می‌گویند که در پی انفجار ماین کنار جاده‌ای در این ولایت، ۱۱ نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

 

ناصر مهری سخنگوی والی فراه به تلویزیون چکاد گفت که در این رویداد ۸ نفر به شمول یک زن کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شده اند اما چندی پس از گذشت رویداد انفجاری، آمار کشته‌ها به ۱۱ نفر رسیده است.

وی افزود که این رویداد صبح روز سه شنبه ۹ اسد، در منطقه “لخشک” این ولایت روی داد.

سخنگوی والی فراه گفته است که زخمی‌های این رویداد به مرکز صحی فراه و بیمارستان مرکزی هرات انتقال داده شده اند.

مهری خاطرنشان ساخت که این ماین از سوی پیکارجویان طالب برای از بین بردن نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در این منطقه کارگزاری شده بود.

از سویی هم شماری از اعضای شورای ولایتی فراه از تلفات غیرنظامیان در پی انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای در این ولایت نگران اند و از طرف‌های درگیر جنگ خواهان ملاحظه جان غیرنظامیان شدند.

«خیر محمد نورزی» یکی از اعضای شورای ولایتی، پیکارجویان طالب را مقصر ماین گذاری‌ها دانسته و از آن‌ها می‌خواهد تا مسیر شاهراه را ماین گذاری نکنند.

گفته می‌شود که در جریان یک ماه گذشته این دومین انفجار ماین کنار جاده‌ای در ولایت فراه است که از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

در تازه ترین رویداد، صبح روز گذشته یک موتر بس نوع “۴۰۴” در منطقه “لخشک” فراهرود ولسوالی بالابلوک فراه با ماین کنار جاده‌ای برخورد کرده است.

این درحالیست که دو هفته پیش ماین کنار جاده‌ای در ولسوالی خاک سفید این ولایت ۵ غیر نظامی جان باخته و ۳ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

گفتنیست که انفجار ماین‌های کنار جاده که حکومت افغانستان، پیکارجویان طالب را متهم به جاسازی آن می‌کند بارها در فراه و دیگر ولایات زون غرب جان غیر نظامیان را گرفته است.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :