شیوع بیماری آنفولانزا در برخی از فارم‌های مرغداری ولایت هرات، برای شماری از سرمایه گذاران این بخش خسارات هنگفت مالی را به بار آورده است.

 

مسئولان اداره زراعت ولایت هرات می‌گویند که هر چند تا اکنون تحیقیات آنان در این زمینه تکمیل نشده اما تلاش‌ها در راستای از بین بردن این بیماری جریان دارد.

بشیراحمد احمدی سرپرست اداره زراعت هرات تاکید دارد که تا اکنون در سه فارم مرغداری، بیماری آنفولانزا شیوع پیدا کرده و هزاران مرغ نیز به اثر این بیماری از بین رفته است.

از سویی هم جیلانی فرهاد سخنگوی والی می‌گوید که به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری به سایر نقاط، روند صادرات و واردات گوشت و تخم مرغ متوقف شده است.

عصمت الله یوسفی کسی که از چندی به اینسو با سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ هزار دالر در ولایت هرات، فارم مرغداری ساخته بود، می‌گوید از این ناحیه برایش خسارات هنگفت مالی وارد شده است.

وی از حکومت می‌خواهد که در این زمینه توجه جدی داشته و جلو واردات مرغ‌های مبتلا به انواع بیماری‌ها به این ولایت را بگیرد.

به اساس آنچه گفته می‌شود، هم اکنون بیش از ۳۰۰ فارم مرغداری در ولایت هرات وجود دارد که هر یک از این فارم‌ها با هزینه‌های هنگفتی ایجاد شده است.

 

بیشتر بخوانید:

نگرانی‌ها از شیوع بیماری آنفولانزا در برخی از فارم‌های مرغداری در هرات

نگرانی‌ها از شیوع بیماری آنفولانزا در برخی از فارم‌های مرغداری در هرات

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: