مسئولان محلی در ولایت هرات می‌گویند که روز گذشته، جلسه ماهوار تطبیق کارزار آگاهی‌دهی واکسین پولیو با حضور معاون امور اجتماعی مقام ولایت برگزار شد .

 

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت که این جلسه از سوی مرکز عملیاتی حالات اضطرار برای محو پولیو در حوزه غرب، در شهرستان‌های جدیدالتاسیس برگزار شده بود.

با این حال «مونسه حسن زاده» معاون امور اجتماعی مقام ولایت هرات گفت که جلسات آگاهی‌دهی کارزار واکسین پولیو در محو این مرض کشنده بسیار موثر است.

در عین حال «محمد آصف کبیر» معاون ریاست صحت عامه هرات گفت که روند تطبیق کارزار پولیو در ولایات هرات، فراه و بادغیس با موفقیت سپری شد.

وی خاطرنشان ساخت که آماده گی‌های کامل برای تطبیق این کارزار در ولسوالی‌های زیرکوه، کوه زور، پشت کوه،‌ زاول و شیندند در روزهای آینده گرفته شده است.

کبیر تصریح کرد که در ولایت هرات از سال ۲۰۱۵ به‌اینسو هیچ واقعۀ پولیو به ثبت نرسیده اما روند مهاجرت‌های بی رویۀ درون شهری در این ولایت خطری جدی برای شیوع بیماری پولیو محسوب می‌شود.

از سویی هم ریاست حج و اوقاف ولایت هرات حمایت و همکاری‌اش را برای آغاز دور بعدی کارزار آگاهی‌دهی پولیو در ۲۰ ماه جاری اعلام کرد.

 

بیشتر بخوانید:

اداره مهاجرین و عودت کنندگان هرات به کمبود کارمند روبرو است

مهاجرت، خطری برای شیوع پولیو در هرات

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: