مسئولان در ریاست امور زنان هرات می‌گویند، در سه ماه نخست سال جاری حدود ۱۹۰ مورد خشونت علیه زنان در این ریاست به ثبت رسیده است.

عزیزه کریمی  سرپرست ریاست امور زنان ولایت هرات امروز در یک کانفرانس خبری گفت، ضرب و شتم، قتل، خودکشی، تحقیر و توهین از موارد درشت خشونت علیه بانوان می باشد.

وی افزود که در زمان مشابه سال گذشته آمار خشونت علیه زنان ۲۱۰ مورد بود که به گفته وی، آمار امسال کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست ریاست امور زنان همچنان افزود که اشتغال زایی  برای زنان در ولسوالی های هرات یکی دیگر از برنامه‌های این اداره، با همکاری سایر ادارات می باشد.

به گفته مسئولان، بیشترین قضایای خشونت علیه زنان در ولسوالی‌های نا امن این ولایت رخ میدهد و به دلیل نا امنی اکثرا این موارد نیز در نهاد های دولتی به ثبت نمی رسد.

عزیزه کریمی سرپرست ریاست امور زنان ولایت هرات در این زمینه ابراز نگرانی نموده و خواهان توجه بیشتر مسئولان در این عرصه می باشد.

به اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان ریاست امور زنان ولایت هرات؛ آنان در سال جاری برای ۲۴ هزار تن به شمول بانوان پروژه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کوتاه مدت را راه اندازی نمودند.

مسئولان ریاست امور زنان ولایت هرات همچنان می‌گویند، در سال جاری به ۴۵۱ مورد قضایای مختلف از سوی این نهاد رسیده گی شده است که ازاین میان میتوان به روان درمانی و مشوره دهی برای بیش از ۳۰۰ بانو در این ولایت اشاره کرد.

 

 

بیشتر بخوانید:

کاهش خشونت علیه زنان در هرات
کمیسیون مستقل حقوق بشر هرات: تاکنون دوصد ازدواج زیر سن در این ولایت به ثبت رسیده است

 

 

مسئولان: ۱۹۰ مورد خشونت علیه زنان در ریاست امور زنان ولایت هرات ثبت شده است

مسئولان: ۱۹۰ مورد خشونت علیه زنان در ریاست امور زنان ولایت هرات ثبت شده است

این مطلب را به اشتراک بگذارید: