دخترانی که برای نخستین بار در ترکیب تیم ملی باسکتبال با ولچر توانستند درمیان ۴ کشور قهرمان شود.

 

هرچند برای استقبال از این دختران به جز خانواده ها و اعضای فدراسیون پارالمپیک هرات هیچ مقام دولتی به شمول والی هرات نیامده اند اما این سه دختر هراتی در ترکیب تیم ملی کشور توانستند در مسابقات باسکتبال با ولچر که در کشور اندونزیا برگزار شد با شکست دادن کشور های هند، تایلند و اندونیزیا مقام قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند.

هرچند برای اولین بار بود که این دختران در ترکیب تیم ملی کشور در مسابقات بیرون مرزی اشتراک نمودند اما این دختران با کمترین امکاناتتوانستند قهرمان مسابقات بسکتبال با ولچر شوند.

سمیه که عضو تیم ملی باسکتبال با ولچر کشور می باشد در کنار قهرمانی با تیم ملی توانسته جایزه بهترین بازیکن این مسابقات نیز از آن خود نماید.

با این حال مسئولان اداره پار المپیک هرات از بی توجهی مقام های حکومتی در راستای فراهم سازی امکانات لازم برای بانوان دارای معلولیت در بخش های مختلف ورزشی انتقاد میکنند.

در حالی این دختران دارای معلولیت توانسته اند قهرمان نخستین مسابقات بیرون مرزی باسکتبال با ولچر شوند که هنوز هم با چالش های فروانی روبرو اند.

با آنکه آنان توانسته اند در خارج از کشور بیرق سه رنگ کشور را به اهتزاز در آورده و افتخار افغانستان شوند اما اینجا در هرات حتی یک مقام بلند پایه دولتی هم برای استقبال و تشویق شان نیامده است.

در حالی که همین مقام ها با آمدن هیت های مختلف به این ولایت نه تنها جاده ها را بسته میکنند بلکه با دسته های گل و تشریفات فروان به استقبال شان میروند.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: