فعالین مدنی بادغیس می‌گویند که آتش‌بس مشروط اعلام شده از سوی دولت ناکام بوده است.

 

جنیدالله اشکانی، یکی از فعالین مدنی بادغیس به تلویزیون چکاد گفته است که آتش‌بس مشروط اعلام شده از سوی رئیس جمهور غنی تا کنون پاسخ مثبت پیکارجویان طالب را به همراه نداشته و ناکام بوده است.

وی افزوده است که جنگ و ناامنی یگانه منبع درآمد پیکارجویان طالب بوده و به این دلیل آتش‌بس و صلح به راحتی از سوی آنان پذیرفته نخواهد شد.

بر بنیاد گفته‌های وی نیروهای امنیتی باید شیوه دفاعی شان را به شیوه تهاجمی بدل کرده و پیکارجویان طالب را مجبور به پذیرش صلح نمایند.

اما مقام‌های محلی بادغیس می‌گویند که نیروهای امنیتی این ولایت همواره از شیوه تهاجمی استفاده کرده و صرفا در جریان روزهای عید و با اعلام آتش‌بس از سوی رئیس جمهور در حالت دفاعی قرار گرفته اند.

جمشید شهابی، سخن‌گوی والی بادغیس با رد ادعای فعالین مدنی همچنین می‌گوید که آتش‌بس اعلام شده از سوی رئیس جمهور غنی به گونه غیر مستقیم از سوی پیکارجویان طالب پذیرفته شده است.

وی گفته است که در جریان روزهای عید پیکارجویان طالب هیچ فعالیتی در ولایات مختلف کشور به ویژه بادغیس نداشته اند که این موضوع نشان دهنده پذیرش آتش‌بس از سوی آنان می‌باشد.

گفتنی ا‌ست که از زمان اعلام آتش‌بس مشروط سه ماهه از سوی رئیس جمهور غنی تا کنون سران پیکارجویان طالب هیچ واکنشی در رابطه به پذیرش آن نشان نداده اند.

 

بیشتر بخوانید:

فرمانده پولیس بادغیس: اجازه برهم زدن امنیت مردم بادغیس به طالبان داده نخواهد شد

فعالین مدنی بادغیس آتش‌بس اعلام شده از سوی دولت را ناکام خوانده اند

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: