نشست مطبوعاتی تحت نام “نگاهی به وضعیت حقوق بشری حوزه غرب” امروز در هرات برگزار شد.

 

مسولان برگزاری  این نشست می گویند که این نشست به منظور حمایت از غیرنظامیان در ولایت هرات راه اندازی شده است.

سید اشرف سادات، یکی از فعلان مدنی در ولایت هرات می گوید که چالش های موجود در برابر غیرنظام، سبب ایجاد مشکلات زیادی در هرات شده است.

آوارگی افراد ملکی در نتیجه درگیری های مسلحانه و عدم حمایت مناسب از قربانیان درگیری های مسلحانه ازجمله مواردی نقض حقوق بشری در حوزه غرب عنوان می شود.

مسولان کمیسیون حقوق بشر در غرب کشور می گویند که حمایت از غیر نظامیان، وظیفه قانونی حکومت است.

عبدالواحد رفیعی، مسوول بخش نظارت کمیسیون مستقل حقوق بشر در هرات می گوید که بیشتر این تلفات در نقاط دور دست هرات اتفاق می افتد.

به باور شماری از فعالان مدنی درهرات، تلفات غیر نظامیان در نتیجه درگیری های مسلحانه، ناشی از کم توجهی طرف های درگیر به قوانین جنگ است.

غلام فاروق راسب، یکی از فعالان مدنی در هرات می گوید که حکومت کدام برنامه مشخصی در قسمت جلوگیری از تلفات غیر نظامیان ندارد.

او می گوید که این روند نگرانی ها از افزایش تلفات غیر نظامیان در نیتجه درگیری های مسلحانه را در حوزه غرب کشور، بیشتر کرده است.

گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی در ولایت هرات از موارد نقض حقوق بشری در ولایت هرات و ولایت های همجوار آن ابراز نگرانی می کند.

در گیری های اخیر در بخش های از ولایت های حوزه غرب کشور، سبب شده تا ده ها خانواده مناطق اصلی شان را ترک، و به ولایت های همجوار و یا نقاط امن تر آواره شوند.

 

بیشتر بخوانید:

فعالان مدنی در هرات: حکومت برای حفظ جان غیرنظامیان کم توجه است

فعالان مدنی در هرات: حکومت برای حفظ جان غیرنظامیان کم توجه است

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: