رئیس جمهور غنی در نشستی با مسئولان نهادهای غیر دولتی گفت که این نهادها تمام کارهای شان را باید به دولت گزارش دهند درغیر آن دروازه این نهادهای بسته خواهد شد.

 

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در این نشست گفت که فعالیت نهادهای غیردولتی بیش از ۱۵ سال است که به گونه‌ی پروژه‌ای بوده و نتیجه مؤثری نداشته است.

وی خاطرنشان ساخت که در سال آینده رشد اقتصادی کشور باید بیش از ۸ درصد و درآمد حکومت بیش از ۸ میلیارد دالر باشد.

در عین حال «مصطفی مستور» وزیر اقتصاد کشور گفت که در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، نهادهای غیردولتی بیشترین پروژه‌ها را بدون درنظرداشت توازن توسعه‌ای به راه انداخته اند اما این پروژه‌ها موثریتی در اقتصاد کشور نداشته اند.

از سویی هم «فیوناگال» رئیس موسسه اکبر که در این نشست حضور داشت گفت که مشکلات زیادی سد راه نهادهای غیردولتی وجود دارد از این رو به نتایج خوبی نرسیده است.

به گفته وی، تاکنون ۱۸۵۴ تن از کارمندان نهادهای غیردولتی آماج حمله‌های مختلف شده و ۱۵۲ تن از کارمندان این نهادها در جریان کار کشته شده اند.

قابل ذکر است که رئیس جمهور غنی به نهادهای غیردولتی پیشنهاداتی چون حساب‌دهی از فعالیت‌ها، عملی سازی پروژه‌ها بر بنیاد نیازمندی‌های شهروندان، بلند بردن کیفیت کار، ساخت اجندای توسعه‌ای برای افغانستان و مشخص سازی نقش راه کار موسسات غیر دولتی را نیز داده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

غنی: نهادهای غیردولتی باید نتایج کارشان را به حکومت ارئه کنند

غنی: نهادهای غیردولتی باید نتایج کارشان را به حکومت ارائه کنند

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: