داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت افغانستان نسبت به حملات روزهای پنجشنبه  و جمعه در کابل و قندهار واکنش نشان داد و این حملات را شدیدا محکوم کرد.

 

آقای عبدالله گفته است؛ این حملات نشان می‌دهد که پیکارجویان طالب تفکرات تروریستی و خشونت طلبانه خود را تغییر نداده و نخواهند داد.

روز پنجشنبه و جمعه دو حمله انتحاری در دو شهر قندهار و کابل بیش از ۱۳۰ نفر را به خاک و خون کشید که واکنش جامعه بین‌الملل را نیز به دنبال داشت.

روز گذشته جمعه (۲۸ سرطان) انفجاری در مقابل درب ورودی جنوبی دانشگاه کابل رخ داد که در نتیجه آن ۸ نفر کشته شدند و ۳۳ نفر نیز مجروح گشتند.

پولیس کابل در پی این حمله اعلام کرده است؛ یک ماین کارگذاری شده در داخل یک موتر باعث به وجود آمدن این انفجار شده است.

لازم به ذکر است پیکارجویان طالب در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که انفجار انتحاری در مقابل دانشگاه کابل کار اعضای این گروه نبوده است.

روز پنجشنبه (۲۷ سرطان) دو موتر بمب‌گذاری شده در مقابل دروازه ورودی فرماندهی پولیس قندهار منفجر شد و در پی آن چند مهاجم مسلح طالب خود را به محوطه فرماندهی پولیس قندهار رساندند.

در این حمله خونین که گروه طالبان مسئولیت آن را پذیرفته است؛ ۱۱ نفر جان باخته و ۸۳ نیز مجروح شدند.

این در حالی است که انتظار می‌رفت پس از قطعنامه ۸ ماده‌ای که در نشست بین‌الافغانی قطر منتشر شده است، حملات گروه طالبان کاهش یابد اما هفته گذشته چندین حمله از سوی این گروه انجام شده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

ریاست اجرایه کشور، پاکستان را متهم به مداخله در امور افغانستان می کند

عبدالله می‌گوید که طالبان تفکر تروریستی و خشونت‌ طلبانه خود را تغییر نمی‌دهند

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: