نویسنده گزارش: احمد سهیل نصیری

شماری از ساکنان ولایت فراه از مسئولان کلینیک هلال احمر در این ولایت شاکی هستند.

 

آنان می‌گویند که داروها از سوی مسئولین و کارکنان این کلینیک فروخته شده و به بیماران رسیدگی درست صورت نمی‌گیرد.

«فاطمه» یکی از مراجعین این مرکز صحی، می‌گوید که داروها از سوی کارمندان این کلینیک به فروش رسیده و بیماران مجبور به خرید دارو از داروخانه‌های سطح شهر می‌شوند.

این در حالی است که مسئولان کلینیک هلال احمر در فراه، این ادعاها را نپذیرفته و از موجودیت یک سری محدودیت‌های خدماتی سد راه شان در این ولایت سخن می‌زنند.

«غلام رسول فراهی» رییس کلینیک هلال احمر در فراه گفت که آنان به دلیل کمبود دارو توان رسیدگی به تمام بیماران در این ولایت را ندارند.

وی می‌افزاید که از سوی دفتر مرکزی این نهاد در هر ۳ ماه داروهای اندکی به این کلینیک اختصاص داده می‌شود که آنان روزانه می‌توانند تنها به بیماران محدودی به گونه رایگان دارو توزیع نمایند.

بر بنیاد گفته‌های وی، مراجعه کنندگان زیادی از سوی داکتران این کلینیک به گونه رایگان معاینه شده اما داروی کافی برای توزیع به آنان وجود ندارد.

در همین حال «همایون فراهی» یکی از داکتران کلینیک هلال احمر فراه نیز کمبود دارو را عمده‌ترین مشکل این کلینیک عنوان می‌کند.

وی می‌گوید که روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار به این کلینیک مراجعه می‌کنند که آنان به دلیل کمبود دارو فقط می‌توانند به ۴۰ بیمار مستضعف به گونه رایگان دارو توزیع کنند.

گفته می‌شود که در کنار معاینه بیماران واکسین کودکان نیز به گونه رایگان و بدون استثناء در داخل این کلینیک و بیرون از آن در ولسوالی‌های دور دست این ولایت از سوی نهاد هلال احمر تطبیق می‌شود.

گفتنی‌ست که نهاد جمعیت هلال احمر یک نهاد ملی غیر دولتی در افغانستان است که امکانات خود را از سوی بازرگانان، حجاج و کمک اعضاء این نهاد بدست می‌آورد.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :