سمیه غلامی، تکواندوکار افغان در نخستین رقابت خود در مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶، توانست در مقابل حریفی از هنگ‌کنگ به پیروزی برسد.
این مسابقات دوروزه، صبح امروز در شهر مانیلای فیلیپین آغازشده است. در این مسابقات، تکواندوکارانی از کشورهای آسیایی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ که در برزیل برگزار می‌شود، به رقابت می‌پردازند.
از افغانستان، روح‌الله نیکپا، سمیه غلامی، نیلا احمدی و محمود حیدری در این مسابقات شرکت کرده‌اند.
مسئولان فدراسیون تکواندوی کمیته ملی المپیک گفتند که در مسابقات امروز سمیه غلامی در وزن ۴۹ کیلو گرام در مقابل حریفی از هنگ‌کنگ قرار گرفت و توانست او را شکست دهد.
غلام ربانی، رییس این فدراسیون به رسانه‌ها گفته است که سمیه غلامی پس از شکست حریف هنگ‌کنگی خود، قرار است به مصاف حریفی از تایپه چین برود.
سمیه غلامی چندی پیش نیز در مسابقات جنوب آسیا، توانست برای افغانستان مدال طلا کسب کند و عنوان نخستین دختر مدال‌آور طلا را از آن خود کند.
روح‌الله نیکپا نیز که در مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ شرکت کرده، نخستین ورزشکاری است که توانست در این رشته، از مسابقات المپیک در سال ۲۰۰۸ چین و ۲۰۱۲ لندن برای افغانستان مدال کسب کند.
بااین‌حال رییس فدراسیون تکواندوی کمیته ملی المپیک گفت که سه تکواندوکار دیگر به شمول روح‌الله نیکپا، قرار است در مسابقات سهمیه المپیک فردا مقابل حریفان خود قرار بگیرند.
به گفته او، ورزشکاران کشور برای گرفتن سهمیه المپیک ۲۰۱۶، باید سه پیروزی داشته باشند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: