مسئولان اتاق تجارت و صنایع زنان هرات می‌گویند که فروشگاه مناسبی برای فروش محصولات تولیدی زنان تجارت پیشه این ولایت وجود ندارد.

 

مریم جامی الاحمدی، مسئول اتاق تجارت و صنایع زنان در زون غرب به تلویزیون چکاد گفته است که زنان تجارت پیشه هرات فروشگاه معیاری و مناسبی برای نمایش و فروش محصولات تولیدی شان ندارند.

وی افزوده است که سرمایه اندک و نبود ماشین آلات مدرن برای تولید وبسته بندی محصولات تولیدی نیز از مشکلات اساسی زنان تجارت پیشه این ولایت محسوب می‌شود.

بر بنیاد گفته‌های وی شمار زنان هراتی طی سال‌های اخیر در عرصه زراعت، تولید صنایع دستی و فروشندگی افزایش یافته و سهم فعالی نیز در تولید و پرورش محصولات خاص زراعتی و گیاه‌های طبی داشته اند.

طبق بررسی‌های اخیر اتاق تجارت و صنایع زنان در زون غرب افغانستان، در حال حاضر ۱۸۰ زن در سطح شهر و ولسوالی‌های هرات مصروف تولید، بسته بندی و فروشندگی محصولات مختلف می‌باشند.

گفته می‌شود که زنان تجارت پیشه هراتی در بخش‌های مختلف از جمله تولید محصولات زراعتی، تولید و بسته بندی لبنیات، تولید لباس‌های ابریشمی، کاشت و برداشت زعفران، زیره و گیاه آلورا در این ولایت فعالیت می‌کنند.

بر بنیاد اظهارات خانم جامی الاحمدی، اتاق تجارت و صنایع زنان در زون غرب به هدف ارتقاع ظرفیت زنان تجارت پیشه ولایت هرات تاسیس شده و برگزاری صنف‌های آموزشی برای تخصصی شدن تجارت زنان نیز از برنامه‌های آینده این اداره می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید:

زنان هراتی، بازار مناسبی برای فروش محصولات تولیدی شان ندارند

زنان هراتی، بازار مناسبی برای فروش محصولات تولیدی شان ندارند

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: