سازمان ملل متحد امروز اعلام کرده است که شواهد و اسناد معتبری وجود دارد که تجاوز گروهی نیروهای ارتش میانمار به آوارگان روهینگیایی را ثابت می کند.

روزنامه رویترز نوشته است که پزشکان وابسته به نهادهای درمانی سازمان ملل با معاینه شماری از آوارگان مسلمان روهینگیایی، تایید کرده اند که  در بدن شمار زیادی از آنها آثار تجاوز گروهی و شکنجه دیده شده است.

براساس این گزارش ها زنان مسلمان روهینگیایی در هنگام فرار از مناطق شان، از سوی نیروهای ارتش میانمار مورد آزار و اذیت جنسی و شکنجه قرار گرفته اند.

درهمین حال ۴۳۰ هزار مسلمان روهینگایی  فعلا به بنگلادش پناه برده و در اردوگاههای موقت سازمان ملل مسکن گزیده اند.
خشونت ها در میانمار دو ماه پیش با حمله یک گروه روهینگیایی به یک پاسگاه پولیس در ایالت “راخین” آغاز شد.
پس از آن هزاران خانه مسلمانان روهینگیا به این بهانه به آتش کشیده شد و تاکنون مرگ چند هزار نفر در این جریان تایید شده است که شمار زیادی از آنها زنان و کودکان هستند.
اما آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم میانمار گفته است که دولت این کشور از زنان روهینگیایی حمایت می کند و پیرامون احتمال آزار آنان نیز تحقیقات لازم انجام خواهد شد.
وی اتهام تجاوز گروهی به زنان روهینگیایی را به شدت رد کرده و این اظهارات را تبلیغاتی برای خدشه دار کردن چهره این کشور توصیف نموده است.
از سویی هم قرار است شورای امنیت سازمان ملل  کشتار گروهی مسلمانان  در ایالت راخین را طی یک جلسه فوق العاده مورد بررسی و تحقیق قرار دهد.

 

بیشتر بخوانید :

سازمان ملل: آوارگان میانمار نزدیک به ۳۰۰ هزار تن رسیده است
دادخواهی شماری از ساکنان هرات در پیوند به کشتار مسلمانان در میانمار

 

زنان مسلمان روهینگایی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند

زنان مسلمان روهینگایی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند

این مطلب را به اشتراک بگذارید: