مسئولان در وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستانی از آغاز روند عودت مهاجرین افغانستانی مقیم در پاکستان از آغاز ماه مارچ سال جاری خبر می‌دهند.

 

حفیظ میاخیل مشاور مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان این روند از اول ماه مارچ شروع خواهد شد اما باید بگونه تدریجی و داوطلبانه صورت بگیرد.

وی افزود که عودت این مهاجرین به مدت ۳ ماه به تعویق افتاده بود اما با شروع ماه مارچ این روند آغاز خواهد شد.

میاخیل یادآور شد که عودت مهاجرین در اولویت حکومت افغانستان قرار دارد، ولی بازگشت آن‌ها باید تدریجی، داوطلبانه و با عزت صورت بگیرد.

از سویی هم رسانه‌های پاکستان به نقل از اداره کمیشنری عالی سازمان ملل متحد نگاشته است که اگر مهاجرین افغانستانی برای عودت به کشورشان ثبت نام نکنند، از کمک‌های این سازمان بی‌بهره خواهند شد.

با این حال «شاهدخاقان عباسی» صدراعظم پاکستان در هفتۀ گذشته مساعدت‌های بین‌المللی را در عودت مهاجرین افغانستانی مهم دانست.

از جانب دیگر جنرال قمر جاوید باجوه لوی درستیز پاکستان باور به این است که شبکۀ حقانی و طالبان پاکستان از کمپ‌های مهاجرین افغانستانی برای اهداف‌شان استفاده می‌کنند.

اما حفیظ احمد میاخیل در این زمینه گفت که مهاجرین افغانستانی که در پاکستان مهاجر شده اند، بگونه های مختلف قربانی تروریزم هستند.

قابل ذکر است که در جریان ۳ سال گذشته، بیش از ۲ میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان به کشور‌شان عودت کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

روند عودت مهاجرین افغانستانی از پاکستان با شروع ماه مارچ آغاز می‌شود

روند عودت مهاجرین افغانستانی از پاکستان با شروع ماه مارچ آغاز می‌شود

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: