نویسنده گزارش: احمد سهیل نصیری

مقام‌های محلی فراه از تسلیم شدن یک فرمانده پیکارجویان طالب و دستگیری ۶ مجرم سابقه دار توسط ریاست امنیت ملی این ولایت خبر می دهند.

 

«محب الله محب» سخن‌گوی فرماندهی پولیس فراه گفته است که این فرمانده پیکارجوی طالب با مهمات دست داشته خویش چند روز قبل به ریاست امنیت ملی این ولایت تسلیم شده است.

محب افزوده که این فرمانده پیکارجویان طالب از ساکنان ولسوالی پشترود فراه می‌باشد.

در همین حال این فرمانده پیکارجویان طالب ضمن دعوت سایر طالبان به روند صلح و خاتمه جنگ دلیل تسلیم شدنش به دولت را خسته شدن از جنگ عنوان کرده است.

وی افزود که آتش بس ۳ روزه در روزهای عید فطر سبب شده تا تصمیم اش مبنی بر تسلیم شدن به دولت قطعی نماید.

در عین حال ناصر مهری سخن‌گوی والی فراه از بازداشت ۲ نفر به اتهام همکاری با پیکارجویان طالب در نتیجه عملیات ریاست امنیت ملی این ولایت نیز خبر داده است.

وی گفته است که به علاه این دو نفر چهار نفر دیگر نیز به جرم قاچاق انسان و انجام حملات  تروریستی در این عملیات بازداشت شده اند.

این همه در حالی است که ناامنی‌های ماه‌های اخیر در فراه نگرانی مردم و نمایند‌گان شورای ولایتی در این ولایت را در پی داشته است.

شماری از نمایند‌گان شورای ولایتی فراه دلیل ترورهای یک ماه گذشته را بی‌مسئولیتی نیروهای امنیتی و ضعف مقام‌های اداره محلی این ولایت می‌دانند.

«جمیله امینی» نماینده شورای ولایتی فراه در گفتگو با تلویزیون چکاد گفت که فراه همواره به باد فراموشی سپرده شده است، از این رو مردم این ولایت با دغدغه های فراوانی روزگار خود را سپری میکنند.

اما مقام‌های محلی فراه همواره از تلاش شان برای تامین امنیت این ولایت سخن زده اند.

گفتنی‌ست که ولایت فراه در یک ماه گذشته شاهد ترورهای سریالی و ناامنی‌ها زیادی بوده که اکنون مقام‌های امنیتی این ولایت از بازداشت ۶ نفر که گفته شده در این ترورها دست داشته اند خبر می‌دهند.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :