گزارش‌ها حاکی از آن است که مسئولان ایرانی در ادامه مسابقات جهانی والیبال ساحلی که در جزیره کیش برگزار می‌شود، باز هم از ورود تماشاگران زن ممانعت کرده‌اند.
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گزارش داده که ماموران انتظامی در روز چهارشنبه ۲۸ دلو هم “مانع از حضور زنان در جایگاه تماشاچیان شدند”.
بر اساس این گزارش، زنان ایرانی “نه تنها نتوانستند بازی تیم ملی کشورشان را تماشا کنند بلکه از تماشای مسابقات بین دیگر کشور‌ها هم محروم بودند”.
در دو روز ابتدایی مسابقات نیز زنان ایرانی اجازه حضور در استادیوم‌ها را پیدا نکرده بودند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش از این گزارش داده بود که فدراسیون بین‌المللی والیبال به این شرط به فدراسیون والیبال ایران اجازه میزبانی این مسابقات در کیش را داده بود که تماشاگران زن هم امکان تماشای مسابقات از نزدیک را داشته باشند.
این در حالی است که سخنگوی فدراسیون بین‌المللی والیبال پس از دو روز برگزاری رقابت‌ها بدون تماشاگران زن، گفته بود که این مسئله ناشی از “سوءتفاهم امنیتی” بود.
محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال ایران، روز ۱۸ دلو، تلویحا حضور زنان به عنوان تماشاگر در این مسابقات را بلامانع دانسته و گفته بود: “با توجه اینکه کیش یک جزیره توریستی در ایران به حساب می‌آید، اکثر تیم‌ها و میهمانان با خانواده‌هایشان در این جزیره حضور پیدا خواهند کرد.”
زنان ایران پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی، به تدریج از حضور در استادیوم‌ها برای تماشای مسابقات ورزشی مردان منع شدند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: