مسئولان در دانشگاه هرات از راه اندازی کارزار آگاهی‌دهی عامه در مورد خطرات و مشکلات مهاجرت‌های غیر قانونی به اروپا خبر می‌دهند.

 

«همایون سلطانی» برگزار کننده این کارزار می‌گویند که مهاجرت راه حل از بین رفتن مشکلات موجود در افغانستان نیست و جوانان نباید با مهاجرت غیرقانونی زندگی خود را به خطر مواجه سازند.

وی افزود که مهاجرت، پدیده‌ای است که از وضعیت بد اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشورها سرچشمه می‌گیرد، این پدیده از گذشته‌های دور در بیشتر کشورهای منطقه سایه افگنده است.

با این حال مسئولان در حکومت مرکزی گزینه‌های گوناگونی را برای توقف سیل مهاجرت‌ها مورد آزمون قرار داده اند اما این گزینه‌ها هیچ دردی را مداوا نکرده است.

گفتنیست که در تازه ترین اقدام، وزارت مهاجرین و عودت کنندگان و وزارت تحصیلات عالی کارزاری را جهت آگاهی از اضرار مهاجرت در دانشگاه هرات راه اندازی کرده اند.

در عین حال «عبدالله فایز» رئیس دانشگاه هرات، برگزاری کارزارهایی از این دست را جهت آگاهی دهی قشر جوان مفید می‌داند.

از سویی هم تعداد کثیری از جوانان؛ بی‌کاری، فقدان فرصت برای تحصیل و آینده نامعلوم در افغانستان را از جمله دلایلی می‌خوانند که موجب ترک وطن شان می‌گردد.

این کارزار در حالی برگزار می‌شود که همه ساله، هزاران جوان افغان به منظور رسیدن به کشورهای اروپایی زندگی‌شان را به خطر مواجه می‌سازند تا آینده‌ی روشن را برای خود رقم بزنند.

 

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی کارزار آگاهی‌دهی در مورد خطرهای مهاجرت غیرقانونی

https://telegram.me/CHEKADTV

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: