پس از این تمامی مواد خام و ماشین آلات مورد نیز در راستای ساخت وسایل پلاستیکی درسطح کشور از یک منبع  واحد  قابل دسترس می باشد.

 

این همایشی تحت نام خودکفایی صنعت پلاستیک، pvc، و نحوه تطبیق تکنالوژی معاصر در اتاق های تجارت ولایت هرات برگزار شده است.

مسئولان گروپ شرکت های طلوع کابل که به تازه گی  فعالیت شان را در راستای واردات مواد خام و ماشین آلات مدرن در بخش تولید وسایل پلاستیکی در مرکز کشور ایجاد نمودند میگویند: از این پس  مواد خام  و مشاین آلات مورد نیاز فابریکه داران شرکت های تولید وسایل پلاستیکی در افغانستان را به گونه عمده از خارج کشور وارد نموده و در اختیار فابریکه داران داخلی به قیمت نازل در اختیار فابریکه داران داخلی خواهند گذاشت.

مسئولان گروپ کمپنی های طلوع کابل میگویند: آنان تا کنون حدود ۶ میلیون دالر در این بخش سرمایه گذاری نمودند و در حال حاضر مواد خام مورد نیز برای تولید صنایع پلاستیکی در سطح کشور را فراهم  کرده اند.

به گفته این مسئولان آنان قصد دارند تمامی وسایل و مواد خام  با کیفیت را به فابریکه داران توزیع نموده از این طریق تولیدات پلاستیکی کشور توانایی رقابت با تولیدات مشابه خارجی را بدست آورد.

حمیدالله خادم رییس اتاق های صنایع و معاون ولایت هرات میگوید: قبل از این روزانه ده ها تن مواد خام برای تولید وسایل پلاستیکی به گونه انفرادی از سوی فابریکه داران هرات همراه با چالش های فراوان وارد این ولایت می شد که از این پس با ایجاد این شرکت، فابریکه داران میتوانند بدون کدام چالشی مواد خام مورد نیاز شان برای تولیدات پلاستیکی، از یک منبع واحد بدست آورند.

این در حالیست که هم اکنون چندین شرکت تولید وسایل پلاستیکی در ولایت هرات فعال بوده و در برخی موارد تولیدات شان از جمله خریطه های پلاستیکی، لوله های آب و آتصالات آن را به سایر ولایات نیز صادر میکنند.

مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات  امید وارند پس از این و با فعالیت گروپ کمپنی های طلوع کابل در راستای قرار داند مواد خام  و ماشین آلات در اختیار فابریکه داران، تولیدات صنعت پلاستیک هرات به خود کفایی برسد.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: