نهاد حمایت‌کننده‌ رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) تاکید می‌کند که رییس جمهور غنی باید در مورد ضرب و شتم  یک جوان از سوی محافظانش در ولایت هرات، توضیح دهد.

 

در اعلامیه نی آمده که رییس جمهور مکلف است آن‌چه در هرات اتفاق افتاده است را به مردم توضیح بدهد.

تصاویری در رسانه‌ها نشر شده اکه در جریان سخنرانی رییس جمهور غنی در ولایت هرات، فردی از میان مردم به پا ایستاده و حرف می‌زند و رییس جمهور هم اشاره‌ای می‌کند که معلوم نیست هدف از آن اشاره چه است.

به دنبال آن نوارهای تصویری‌ در رسانه‌ها نشر شده،  نشان می دهد که محافظان رییس جمهور مردی را با سر و صورت خون‌آلود از زمین بلند و به موتری داخل می‌کنند و به جای نامعلومی می‌برند.

در اعلامیه تاکید شده که به باور نی، برخورد محافظان ریاست جمهوری با این شهروند در مخالفت با ماده‌ ۳۴ قانون اساسی کشور که آزادی بیان را حق تمامی شهروندان کشور خوانده است، قرار دارد.

در اعلامیه به نقل از عبدالمجیب خلوتگر، رییس دفتر نی آمده که ‌براساس قانون، همه‌ شهروندان کشور حق دارند حرف بزنند و از کارکرد حکومت انتقاد کنند.

به گفته وی مسوولیت سران حکومت، شنیدن صدای مردم و رسید‌گی به شکایت‌های آنان است نه خاموش کردن صدای مردم.

دفتر نی با تاکید گفته که بر حکومت است تا در مورد این برخورد محافظان رییس جمهور که در مخالفت با آزادی بیان است، توضیح دهد.

به باور دفتر نی، حمایت‌کننده‌ رسانه‌های آزاد افغانستان، اگر ارگ ریاست جمهوری در این مورد سکوت اختیار کند دیگر هیچ فردی به خود جرأت نمی‌دهد که در برابر حکومت صدایش را بلند کند.

چیزی که به باور این نهاد، دستاوردی به نام آزادی بیان که مایه‌ مباهات همه است، به باد فنا خواهد رفت.

 

بیشتر بخوانید:

دفتر نی آنچه ضرب و شتم یک جوان از سوی محافظان رییس جمهورعنوان شده، واکنش نشان داد

دفتر نی آنچه ضرب و شتم یک جوان از سوی محافظان رییس جمهورعنوان شده، واکنش نشان داد

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: