مسئولان ریاست هلال احمر در هرات از درمان ۱۲ بیمار روانی در پنج ماه نخست سال جاری در این ولایت خبر می‌دهند.

 

احمدالله افضلی، مدیر عملیاتی هلال احمر در هرات به تلویزیون چکاد گفته است که از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۱۲ بیمار در مرکز بیماران روانی در این ولایت درمان و به خانواده‌های شان سپرده شده اند.

وی افزوده است که مرکز بیماران روانی در هرات پاسخگوی تمام بیماران نبوده و آنان برای درمان این بیماران نیاز به یک کلینیک ویژه دارند.

به گفته وی با وجود اینکه بیماران زیادی از سراسر کشور در این مرکز نگهداری شده و نیاز به درمان دارند اما این مرکز صرفا یک داکتر دارد.

بر بنیاد گفته‌های آقای افضلی در حال حاضر بیش از ۲۰۰ بیمار در مرکز بیماران روانی هرات نگهداری می‌شوند که از این میان ۱۸۳ نفر مرد و ۳۶ نفر دیگر زن هستند.

در همین حال گفته می‌شود که از این رقم صرفا صد بیمار از هرات بوده و باقی بیماران از ولایات دیگر به این مرکز درمانی منتقل گردیده اند.

اما مسئولان ریاست ساحوی هلال احمر می‌گویند که برای تشخیص وضعیت روانی این بیماران آزمایش‌های مختلفی به وسیله ریاست صحت عامه هرات به همکاری این اداره از بیماران گرفته می‌شود.

دارالمجانین هرات تنها مرکز نگهداری و درمان بیماران روانی در سطح افغانستان می‌باشد که هزینه آن از سوی هلال احمر پرداخت می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید:

در سال جاری 12 بیمار روانی تحت حمایت موسسه هلال احمر هرات در مان شدند

در سال جاری ۱۲ بیمار روانی تحت حمایت موسسه هلال احمر هرات در مان شدند

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: