گزارش‌ها از هرات حاکی از آنست که در آستانه ۲۴ حوت، قیام خونین مردم هرات در برابر دشمنان وطن، امروز نمایشگاهی به همین مناسبت در سالن سلاح الدین سلجوقی هرات برگزار شد.

 

در این نمایشگاه عکس شهدایی که در قیان خونین ۲۴ حوت شهید شده اند، به نمایش گذاشته شده است.

عبدالرؤف احرار یک تن از بازدیدکنندگان این نمایشگاه است، وی می‌گوید که در این نمایشگاه آمده تا عکس وابسته‌گان‌اش را که در بیست‌و چهارم ماه حوت سال ۱۳۵۷، از دست داده است پیدا کند.

وی گفت که در قیام ۲۴ حوت، ۶ تن از وابسته گان‌اش را در ولایت هرات از دست داده است.

قابل ذکر است که این نمایشگاه توسط نهاد شهید مسعود، بخاطر بزرگداشت از ۲۴ حوت، سالروز قیام خونین مردم هرات علیه حکومت وقت برگزار شده است.

مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه می‌گویند که این نمایشگاه را برای انگیزه دادن به جوانان برای فراگیری بیشتر علم و دانش جهت بهتر سازی جامعه برگزار کرده اند.

از سویی هم شماری از بازدید کنندگان این نمایشگاه می‌گویند که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به جوانان انگیزه می‌دهد تا در آبادی کشور تلاش بیشتری نمایند.

آنان می گویند که با دیدن تصاویر این نمایشگاه، به یاد قربانی های پدران شان می افتند که بخاطر آزادی وطن شان جان آفرینی کردند.

این درحالیست که در این روزها بخاطر تجلیل هر چه بهتر مراسم ۲۴ حوت سالروز قیام خونین مردم هرات علیه نیروهای دولتی حکومت وقت، آماده گی ها گرفته شده است.

مسئولان اداره محلی هرات نیز گفته اند که برای تجلیل این روز، یک کمیته تشکیل شده و قرار است روز ۲۴ حوت یک مراسمی به همین مناسبت برگزار شود.

 

بیشتر بخوانید:

در آستانه بیست‌وچهارم حوت افتتاح نمایشگاهی در هرات

در آستانه بیست‌وچهارم حوت افتتاح نمایشگاهی در هرات

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: