درختهای پارک ایکو در هرات در آستانه نابودی
مسوولان اداره ی محیط زیست هرات از خشک شدن برخی از درختان در پارک ایکو ابراز نگرانی میکنند.
نصیر احمد فضلی رییس اداره ی حفاظت از محیط زیست هرات میگوید که خشک سالی در کشور، تاثیرات منفی را بر این پارک نیز برجای گذاشته است.
این پارک در سال ۱۳۸۶ درهرات ایجاد شده است.
اداره های مختلف دولتی در بخش ایجاد این پارک به همکاری مالی نهاد های خارجی سهم داشتند.
اما دیده می شود که خشکسالی به نحوی این پارک را نیز متاثر ساخته است.
چیزی که درختهای و ساحات سبز این پارک را بیشتر از همه صدمه زده و در آستانه نابودی قرار گرفته است.
ظاهراً اداره های دولتی هم در این زمینه یا کم توجهی کردند و یا هم رسیدگی به این پارک از توان آنها خارج بوده است.
بیشتر بخوانید:
- اداره حفاظت از محیط زیست هرات: نمی توانیم گردوغبار را مهار کنیم
- رئیس عمومی اداره ملی محیط زیست وارد هرات شد
- معیارهای محیط زیستی توسط شرکتهای دوگانه سوز کردن موترها در هرات مراعات نمیشود
- نگرانی ها از قطع درختان جنگلها در هرات

درختهای پارک ایکو در هرات در آستانه نابودی
