«داکتر عبدالله» رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز دوشنبه در نشست شورای وزیران گفت که نشست تاشکند در برقراری صلح و ثبات در افغانستان موثر خواهد بود.

 

وی افزود که حملات تروریستی یکی از پدیده‌های دوامدار در کشور مبدل شده اما با آنکه وزیران امور داخله و دفاع ملی و نیز رئیس امنیت ملی همواره در تلاش اند که با تهدیدهای امنیتی رسیده‌گی کنند.

قابل ذکر است که چندی پیش، سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان گفت که این نشست را در روند صلح افغانستان بسیار با اهمیت می‌داند و از طالبان خواست که از چنین فرصت‌ها بهره گیرند و با حکومت افغانستان، به مذاکره حاضر شوند.

در این نشست، در کنار نماینده‌گان اتحادیۀ اروپا، سازمان ملل متحد و وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی؛ نماینده‌گان ایالات متحده امریکا، بریتانیا، چین، روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هند، پاکستان، ترکیه، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عرب نیز اشتراک می‌کنند.

داکتر عبدالله اذعان داشت که این نشست برای صلح افغانستان یک موضوع مهم محسوب می‌شود زیرا کشورهای منطقه و جهان در نشست تاشکند دیدگاه‌های شان را دربارۀ صلح افغانستان، هماهنگ می‌سازند.

این درحالیست که رئیس‎جمهور غنی و رئیس جمهور ازبکستان، رهبری این نشست را به عهده دارند و این نخستین باریست که روند صلح افغانستان از حلقۀ پاکستان، امریکا و کشورهای عرب، بیرون شده است.

 

بیشتر بخوانید:

داکتر عبدالله: کشورهای عضو سازمان ملل باید در مقابل تروریزم واکنش نشان دهند

داکتر عبدالله: نشست تاشکند در برقراری صلح در افغانستان موثر است

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: