مقام‌های محلی غور می گویند که دانشجویان دختر در این ولایت با همکاری نیروهای امنیتی به دانشگاه می‌روند.

 

«عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور در گفتگو با تلویزیون چکاد گفته است که همزمان با آغاز سال جاری و بازگشایی دانشگاه این ولایت، مشکلات امنیتی از سوی افراد مسلح ناشناس برای دانشجویان دختر در مسیر راه خلق شده است.

وی افزود که تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه غور روزانه فاصله‌ی زیادی را طی میکنند تا به صنوف درسی خویش حاضر شوند، برخی از این دانشجویان ادعا کرده بودند که در مسیر راه مورد آزار و اذیت برخی از افراد قرار می‌گیرند.

آنان از مسئولان محلی غور تقاضا کردند که برای از بین بردن این معضل اقدام جدی نمایند، از این رو مقام ولایت غور سرویسی را برای انتقال این دانشجویان در نظر گرفت و آنان همه روزه با همکاری نیروهای امنیتی به دانشگاه رفت وآمد می کنند.

این درحالیست که در اوایل سال جاری برخی از دختران دانشجو در ولایت غور، طی دیدار با والى این ولایت، از ناامنی و کمبود وسایط ترانسپورتی ابراز نگرانی کرده و از مقام‌های محلی خواهان توجه جدی شدند.

دختران در ولایت غور در حالی مشغول تحصیل در مکاتب و دانشگاه هستند که هر روز خبرهای ناگواری مبنی بر قربانی شدن زنان در این ولایت نا امن به گوش می رسد.

اما آنها با تمام وجود تلاش می کنند که در مقابل خشونت ها و سنت های زن ستیز حاکم بر جامعه شان بایستند و جایگاه شان را تثبیت کنند.

 

بیشتر بخوانید:

راه اتصال ۳ ولسوالی غور به فیروزکوه مسدود شد

دانشجویان دختر در ولایت غور با محافظت نیروی های امنیتی به دانشگاه می‌روند

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: