فریاد برای توقف کشتار مسلمانانی که هزاران کیلومتر دور تر از اینجا، در سایه حاکمیت دولت میانمار قرار دارند.

 

بربنیاد برخی گزارش ها، میانمار کشوریست که تبعیض نژادی درآن بیداد میکند و از چند سال به اینسو بوداییان شورشی این کشور با همکاری حکومت، علاوه بر ظلم و ستمی که بر مسلمانان منطقه راخین آن کشور روا میدارند، دست به قتل عام مردم نیز زده اند.

این ها شماری از ساکنان هرات اند  که با شعار های دست داشته شان، به سوی سازمان های حقوق بشری و دولت های اسلامی در زمینه سکوت این نهاد ها و دولت ها در مقابل قتل عام مسلمانان در کشور میانمار انگشت انتقاد بلند می کنند و فریاد دادخواهی سر می دهند.

به باور این دادخواهان، مسلمانان در کشور میانمار که ساکنان آن کشور نیز می باشند در بدترین شرایط زنده گی به سر می برند.

این افراد از نهاد های بین المللی و حقوق بشری میخواهند تا هر چه زود تردر مقابل قتل عام مسلمانان میانمار اقدام نموده و جلو این جنایت ضد بشری بوداییان آن کشور را بگیرند.

به اساس معلومات ارائه شده میانمار از جمله کشور های جنوب آسیا می باشد که اکثریت مردم آن پیرو دین بودایی  هستند، با این وجود گفته میشود که دولت میانمار و بوداییان شورشی در تلاش نابود سازی مسلمانان آن کشور هستند و از اینرو برای هیچ فرد مسلمانی در آن کشور، نه تنها اجازه زنده گی داده نمی شود بلکه مسلمانان میانمار از هیچ گونه حقوق شهروندی نیز برخوردار نیستند.

با این همه دیده شود که دادخواهی مسلمانان سایر کشور های سلامی از جمله افغانستان و به ویژه مردم ولایت هرات  در این زمینه تا چه حد جلو توقف کشتار مسلمانان در میانمار را خواهد گرفت و آیا دولت میانمار، مسلمانان آن کشور را به عنوان ساکن میانمار به رسمیت خواهد شناخت یا خیر.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: